دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷

بلاتکیفی فعالان غیرصنفی در خانه سینما

رییس انجمن مدیران تولید: توافقات به معنای انحصار طلبی نیست/ از نیروهای غیرصنفی در برخی موارد استفاده می‌کنیم

مدیران تولید

سینماپرس: یونس صباحی صبح امروز گفت: طبق توافق نامه اخیر اگرچه قرار شد تا مدیران تولید برای بکارگیری از رشته‌های مختلف از صنوف اعضای رسمی استفاده کنند ولی این به معنای ایجاد انحصارطلبی نیست

انجمن مدیران تولید در هفته های اخیر با توجه به ضرورت تأمین امنیت شغلی با دو صنف فیلمبرداران و صدابرداران توافق کرد که در فیلم‌های سینمایی تنها از افرادی استفاده کنند که عضو این صنوف هستند. این در حالیست که شرایط عضویت در صنوف سینمایی به راحتی امکان پذیر نیست و تعداد بسیاری از فعالان سینمایی به همین دلیل به رغم سالها کار کردن در حرفه خود از جمله فیلمبرداری و صدابرداری همچنان خارج از صنف خود حضور داشته  و امکان عضویت در صنف متبوعه خود را پیدا نکرده اند. در هر حال اگرچه اصل این اقدام قابل تحسین است ولی پیش بینی می شود با توجه به اینکه اجرای این توافقنامه ها مستلزم بستر سازی و اصلاح برخی اساسنامه ها و انعطاف در نحوه عضوگیری اعضاست، اجرای آن نارضایتی برخی دست اندرکاران سینما که عضو صنف مربوطه نیستند را فراهم می نماید.

بنا بر این گزارش، «یونس صباحی» رییس انجمن مدیران تولید در خصوص نحوه اجرای این توافق به سینماپرس گفت: نیت مدیرتولید و تهیه کننده در ساخت یک فیلم این است که از اعضای هر صنف استفاده کنند اما در مواردی هم احتمالا از نیروهایی که هنوز شرایط عضویت در صنف را ندارند استفاده خواهد شد. البته در این صورت باید انتخاب ضابطه مند و در مسیر درست انجام شود.

وی درباره نقش تهیه کننده در این توافق‌نامه‌ها ادامه داد: تهیه کننده اگرچه در عقد قراردادها حرف آخر را میزند ولی در بسیاری از مواقع ترجیح می دهد سرمایه خود را  در اختیار فردی قرار دهد که هم با دانش سینمایی و مدیریت تولید فیلم آشناست و هم میتواند به او اعتماد کند که با عوامل به درستی وارد مذاکرات شود. 

صباحی خاطرنشان کرد: همانطور که در صنعت از نیروهای متخصص استفاده می شود در سینما هم باید به این شکل باشد، اگر تهیه‌کننده را به عنوان یک صاحب صنعت بشناسیم قطعا او باید از نیروهای متخصص استفاده کند تا یک فیلم حرفه ای خروجی فعالیت چند ماهه اش باشد. بنابراین متخصصین تنها در صنف مربوط به خود قابل ساماندهی و ارزیابی هستند.

وی افزود: نباید این تصور وجود داشته باشد که در سینما تخصص وجود ندارد و صنوف در جهت تأمین شغلی اعضای متخصص کاری انجام نمی دهند بلکه باید به سمت استاندارد سازی برویم و رسانه ها باید برای اجرای این امور نیز باید اشتیاق نشان دهند.

صباحی با اشاره به اینکه ممکن است در اجرای این طرح با کاستی هایی مواجه شد گفت: من به همراه چند نفر از همکارانمان این قول را می‌دهیم که به این توافق نامه پایبند باشیم و این مسئله نسبت به سایر صنوف هم رعایت خواهد شد. اگر با همه صنوف به این شکل انجام شود این توافقات در مجموع تبدیل به یک نظام سینمایی خواهد شد. ما حرکت خودمان را خواهیم کرد و امیدوارم که به مقصود خوبی هم برسیم.

نظرات

  • رضا ۱۳۹۳/۰۲/۰۹ - ۰۸:۱۳
    0 1
    من فکر می کنم قبل از هر نوع توافق با سایر اصناف سینمایی، مدیران تولید باید اقدام عاجلی در خصوص افرادی که سالهاست در انجمن پرونده دارند و درخواست عضویت حتی اگر شده با عنوان عضو موقت کارت برایشان صادر گردد تا این انحصار طلبی عدم ورود به انجمن خاتمه پیدا کند ... ریاست شورای مدیران تولید باید فکری هم به حال دستیاران تولید سینما کنند که فاقد انجمن بوده و تاکنون این فرصت به آنها داده نشده و در سینما می بایست توسط مدیران تولید حمایت شوند . چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است و برایشان کارت صادر کنید ... اگر امنیت شغلی برای صنوف دیگر خوبه برای مجموعه زحمتکشان تولید هم قدم اول را بردارید و بعد سراغ توافق با سایر مشاغل باشید ... برادر من زحمت بکشید پرونده های خاک خورده متقاضیان درخواست عضویت در مدیران تولید را که سالهاست پشت درهای بسته انجمن مانده بیرون بکشید و صدایشان کنید ... خیلی از اعضای انجمن مدیران تولید، اکنون تهیه کننده یا کارگردان هستند و دیگر لزومی به عضویت در انجمن مدیران تولید نیست تا صندلی ها را پر کنند و مانع ورود تازه وارد ها شوند و برخی از آنها اکنون سالهاست مدیر هستند و دغدغه تولید ندارند ولی از امتیاز حضورشان در انجمن مدیران تولید برای نزدیکان خود استفاده میکنند... خانه از پای بست ویران است جناب آقای صبوحی !!!!
  • شهاب ۱۳۹۳/۰۵/۰۴ - ۱۹:۳۷
    0 0
    با سلام وعرض ادب من از شما خواهش می کنم که بروید پرونده های خاک خورده متقاضیان درخواست عضویت در مدیران تولید را که سالهاست پشت درهای بسته انجمن مانده بیرون بکشید و صدایشان کنید ... خیلی از اعضای انجمن مدیران تولید، اکنون تهیه کننده یا کارگردان هستند و دیگر لزومی به عضویت در انجمن مدیران تولید نیست تا صندلی ها را پر کنند و مانع ورود تازه وارد ها شوند و برخی از آنها اکنون سالهاست مدیر هستند و دغدغه تولید ندارند ولی از امتیاز حضورشان در انجمن مدیران تولید برای نزدیکان خود استفاده میکنند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.