شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴

در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

طرح پژوهش تصویری «لیلیت تریان» تهیه می‌شود

لیلیت تریان

طرح پژوهش تصویری «لیلیت تریان» بانوی مجسمه ساز ایرانی، در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه می شود.

به گزارش سینماپرس، محمد صفا که طرح پژوهش تصویری «لیلیت تریان» بانوی مجسمه ساز ایرانی را تهیه می کند، پیرامون این پروژه اظهار داشت: لیلیت تریان بانوی ۸۳ ساله ارمنی مجسمه ساز و نقاش شهیر ایرانی نخستین ‌بار هنر مدرن مجسمه‌سازی را به صورت آکادمیک وارد مراکز آموزشی ایران کرد. وی از مؤسسین دپارتمان مجسمه‌سازی دانشکده هنرهای تزئینی بوده و شاگردان زیادی را نیز تربیت کرده است.

وی تصریح کرد: در تحقیقات اولیه برای ساخت فیلم مستندی با موضوع هنرهای تجسمی مدرن ایران، با شخصیت خانم تریان آشنا شدم و در طرح پژوهش تصویری خود، با جمع‌آوری اطلاعات از طریق فصل نامه‌های تخصصی مجسمه سازی و گفت‌وگو با همکاران و شاگردان استاد، به زندگی و آثار ایشان نگاهی داشته‌ام.

محمد صفا درباره تصویربرداری این طرح نیز گفت: تصویربرداری کار طی مدت زمان یک سال انجام شده و در حال حاضر این پروژه در مرحله تدوین و صداگذاری است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش آثار مستند گفت: بنای هر فیلم مستند خوب برپایه تحقیق و پژوهش دقیق استوار است که عبور ساده انگارانه مستندساز از این مرحله، یعنی محکم نبودن حرف فیلم و نزدیک نبودن به واقعیت و حقیقتی که فیلمساز در پی بیان آن می‌باشد و امیدوارم در عصر دیجیتال که فیلمسازی مستند را آسانتر از گذشته کرده است، این امر موجب مغفول ماندن بحث پژوهش در پروسه فیلمسازی نشود.

گفتنی است عوامل این پروژه عبارتند از: طراح و تصویربردار: محمدصفا/ دستیار: روناک رنجی/ عکاس: عبدالله صفا/ تدوین: حمید فنایی/ صداگذاری: علی رضا نکولعل.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.