سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳

كرم‌پور در پاسخ به صحبت های مومنی شریف:

تصمیم‌گیری برای اکران مدیریت واحد می‌خواهد/ افزایش سالن‌ها با مدیریت دولتی دردی را دوا نمی‌کند

مهدی کرم پور کارگردان در نشست نقد وبررسی سی امین جشنواره فیلم فجر در سینما پرس

مهدی کرم پور؛ کارگردان فیلم سینمایی «پل چوبی» درباره صحبت های رییس حوزه هنری، گفت: اگر چند سالن سینمایی كه تعطیل بوده و یا فروشی نداشته، رونق پیدا کنند، اتفاق خوبی است اما اگر در زمینه اكران چندین نهاد تصمیم گیرنده داشته باشیم متاسفانه سینماگران دچار سردرگمی می‌شوند و بنابراین این سالن‌ها بهتر است به بخش خصوصی واگذار شود و افزایش سالن‌ها با مدیریت دولتی دردی را دوا نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، در حالی که اکران نوروزی سال 90 با حواشی مواجه شد، حوزه هنری به عنوان نهادی که تعداد زیادی سالن سینما در اختیار دارد اعلام کرد که شش فیلم از تولیدات سینمای ایران را علی‌رغم داشتن پروانه نمایش از سوی سازمان سینمایی اکران نخواهد کرد که این تصمیم با واکنش سینماگران و مدیران وقت سینمایی مواجه شد.

محسن مومنی شریف؛ رییس حوزه هنری در نشست مطبوعاتی روز گذشته خودش با اشاره به عدم اکران برخی فیلم ها در گذشته گفت: ما هیچ فیلمی را تحریم نکردیم و این تهمتی بود که از طرف رسانه ها و مطبوعات به ما زده شد. ما هیچگاه اعلام نمی‌کنیم که فیلمی را نمایش می‌دهیم یا نمی‌دهیم. متاسفانه گاهی جو رسانه‌ای طوری می‌شود که یک دروغ و تهمت را آنقدر تکرار می‌کنند که اینگونه می‌شود، اما ما چون به دنبال کار کردن هستیم پاسخگوی اینگونه موارد هم نیستیم.

مهدی کرم پور درباره صحبت های رییس حوزه هنری به سینماپرس گفت: مهم‌ترین مسئله این است كه پشت ماجراهای ارزشی و پشت اسامی افراد دیگری برای دست یابی به اهداف كوچك محفلی قرار می گیرند.

وی افزود: پای همه را برای دست یابی به چند سالن سینما و غیرقابل استفاده به میان می‌آورند، در حالی كه خیلی اتفاق بزرگی هم نمی افتد. این اتفاق باید بیافتد اما نه در جایی كه به شكلی كه دیدیم در حال اداره شدن است و چه بهتر كه این اتفاق در بخش خصوصی انجام شود چرا كه در همه دنیا هم به این شكل است.

رییس اسبق شورای صنفی ادامه داد: امیدوارم حوزه هنری این اشتباهات را تکرار نکند و همین كه رییس حوزه هنری اذعان كرده كه "تحریم نكردیم" متوجه اشتباهش شده است، در هر صورت ایشان خیلی اهل سینما نیست و حتما مشاورین مناسبی هم نداشته است. 

كارگردان «چه كسی امیر را كشت» با بیان اینكه عقب نشینی در صحبت های رییس حوزه هنری مشخص است، گفت: آنها فیلم های بچه های سینما را نمایش ندادند در حالی كه همان آثار توانستند پرفروش ترین فیلم ها شوند و من نمی دانم منظورشان از مردم چیست! مردم واژه‌ای است كه متاسفانه همه به خودشان اجازه می دهند از آن استفاده كنند.

كرم‌ پور ادامه داد: شش فیلمی كه حوزه از اكران آنها جلوگیری كرد فیلمهای بسیارخوب و شریفی بودند كه در جشنواره داخلی، خارجی و گیشه با استفبال مواجه شدند اما فیلم هایی كه آنها تولید كردند علی رغم اینكه بیشتر در اكران ماندند ولی اكثرا مردم به آنها رویكردی نداشتند همانطور كه در جشنواره ها و گیشه نتوانستند نظر مردم، داوران و منتقدان را جلب كنند. اصولا با هیچ سنگ محكی نمی توان برای فیلم های حوزه هنری مخاطب پیدا كرد.

كارگردان «جایی دیگر» یادآور شد: اگر قرار باشد با گرفتن چند سالن سینمایی كه تعطیل بوده و یا فروشی نداشته، حوزه با دریافت آنها به دنبال رونق سالن ها باشد،اتفاق خوبی است اما اگر در زمینه اكران چندین نهاد تصمیم گیرنده داشته باشیم متاسفانه سینماگران دچار سردرگمی می شوند و مشخص نمی كند در آینده با چه اتفاقی مواجه باشیم.

کرم‌پورخاطرنشان كرد: اینكه یك مجموعه سالن سینما به صورت واحد مدیریت شود اتفاق خوبی است اما این سالنها بهتر است به بخش خصوصی واگذار شود و به كسانی واگذار شود كه یك شب برای فرهنگ و هنر این كشور سر به بالش نگذاشتند و نباید به كسانی واگذار شود كه سینما مسئله‌شان نیست و ناكاربلدند چرا كه می تواند آسیب های جبران‌ناپذیری به سینمای ایران وارد كند و افزایش سالن‌ها با مدیریت دولتی دردی را دوا نمی‌کند.

کارگردان فیلم سینمایی «پل چوبی» در پایان گفت: امیدوارم وزارت ارشاد و سازمان سینمایی در این زمینه به یك تصمیم درستی برسند چرا كه عدم تمركز در تصمیم گیری باعث عدم ثبات سرمایه گذاری بخش خصوصی در سینما خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.