سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰

بررسی اکران نوروزی؛

باباییان: شورای اکران ارشاد باید برنامه‌ریزی درستی کند/ ترکیب فیلم‌های نوروزی مناسب به نظر نمی‌رسد

باباییان

یک تهیه کننده رباره ویژگی‌ فیلم های مناسب اکران نوروزی گفت: با توجه به شنیده‌ها فیلم‌های چ، میهمان داریم و معراجی‌ها برای اکران نوروزی در نظر گرفته شده اند که ترکیب مناسبی برای این ایام به نظر نمی رسد.

داریوش باباییان؛ تهیه کننده و پخش کننده درباره ویژگی‌ فیلم های مناسب اکران نوروزی به سینماپرس گفت: با توجه به شورای سیاست‌گذاری اکران امسال هر دفتری باید یک فیلم در این ایام اکران کند اما با توجه به شنیده ها فیلم‌های چ، میهمان داریم و معراجی‌ها که برای اکران نوروزی در نظر گرفته شده اند که این ترکیب مناسبی به نظر نمی رسد.

وی افزود: فیلم های کمدی می تواند برای نوروز مناسب باشد تا همه نوع سلایق را بتواند دربرگیرد اما بیشتر ارتباطات رانتی تعیین کننده اکران نوروزی است و این اتفاق بین سینمادار و تصمیم گیرنده فیلم ها اتفاق می افتد.

این تهیه کننده سینما افزود: ما می توانیم چند فیلم خوب و پرفروش را برای همین ایام در نظر بگیریم و فیلم هایی که باقی می ماند در فصل فیلم سوزی اکران می شود و این موضوع بسیار به وضعیت اکران لطمه می زند، اما با توجه به اینکه شورای صنفی به ارشاد رفته است  باید به نحوی برنامه ریزی کنند که همه نوع فیلم ها در طول سال برای اکران مدیریت شوند.

باباییان یادآور شد: برای اکران فیلم ها باید عدالت در نظر گرفته شود. فقط به یک سری فیلمسازی و یک دسته از فیلم ها تعلق نگیرد. در ایام نوروز باید فیلم هایی هم اکران شود که مناسب جوانان باشد.

وی با اشاره به اینکه بازتاب های جشنواره می تواند در اکران عمومی تاثیرگذار باشد، یادآور شد: درمیان فیلمهای برگزیده مردمی جشنواره فیلم فجر تنها «خط ویژه» مناسب اکران نوروزی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.