شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸

با بررسی یک پدیده نوظهور اقتصادی

فیلمی درباره نوکیسه‌های تهرانی ساخته می‌شود

مهرداد زاهدیان

مهرداد زاهدیان، از تولید یک مستند شهری –اجتماعی در رابطه با قشر نوظهور اقتصادی در تهران در سال آینده خبر داد.

مهرداد زاهدیان، فیلمساز در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در رابطه با فعالیت‌های اخیر خود بیان کرد: در حال حاضر مشغول تحقیق برای ساخت یک مستند با موضوع طبقه جدید و نوظهور اقتصادی یا به اصطلاح افراد نوکیسه هستم که در اجتماع ما ورود پیدا کرده‌اند.

وی در توضیح بیشتر این مسئله گفت: در این مستند بیشتر به رفتارهای اجتماعی این طبقه توجه می شود و اصلا سیاسی نیست، در واقع این افراد کسانی هستند که یکباره به تمول عجیبی دست پیدا کرده‌اند به همین جهت نوع زندگی، مناسبات و تفریحات آنها مورد توجه ما قرار گرفته است.

زاهدیان تصریح کرد: در این مستند چهره فردخاصی نشان داده نخواهد شد، بلکه به دلیل آنکه تعداد این افراد در جامعه ما به خصوص تهران کم نیست به همین علت وارد جمع های این افراد شده و زندگی آنها را در معرض دید قرار خواهیم داد، این افراد محصول یک جریان خاصی در اجتماع هستند که  نوع مناسبات آنها در اجتماع باید مورد واکاوی قرار گرفته شود.

این فیلمساز در رابطه با روند تحقیقات این مستند خاطرنشان کرد: با چندنفر از این قشر آشنا شدم و توسط آنها در جمع این قشر از جامعه حضور پیدا کرده و رفتارهای آنها را مورد واکاوی و تحقیق قرار دادم، در واقع این مستند نوعی مستند جامعه شناختی است، در نظر دارم که این فیلم را در مدت زمان ۶۰ دقیقه و در اوایل سال آینده تصویربرداری آن را آغاز خواهم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.