جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷

به تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی؛

خیابان «قوام السلطنه» سوژه‌ای برای ساخت یک مستند شد

مهدی باقری

مهدی باقری از تولید مستندی با عنوان «خیابان یک طرفه، چهار راه ادیان» به تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و خوش و با موضوع خیابان قوام السلطنه؛ یا همان سی‌تیر امروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، مهدی باقری از تولید مستندی با عنوان «خیابان یک طرفه، چهار راه ادیان» به تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و خوش و با موضوع خیابان قوام السلطنه؛ یا همان سی‌تیر امروزی خبر داد.

مهدی باقری، مستندساز در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان اینکه در حال حاضر مشغول به تولید مستندی بلند با عنوان «خیابان یک طرفه، چهار راه ادیان» است، در رابطه با این مستند عنوان کرد: این فیلم مستند در مورد خیابان قوام السلطنه قدیم یا سی‌تیر فعلی است که در حقیقت در این مستند تاریخ شکل گیری این خیابان و تاریخ اجتماعی-سیاسی آن با حضور اقوام و ادیان حاضر در این منطقه روایت می‌شود.

وی ادامه داد: در این مستند خاطرات افرادی که در این منطقه روزگار گذارنده اند که برخی از آنها نیز چهره های شناخته شده تری هستند از ادیانی چون کلیمی، زرتشتی و ارامنه بازگو می شود و در حقیقت می توان گفت که «خیابان یک طرفه، چهار راه ادیان» بخشی از تاریخ تهران و یا ایران را روایت می‌کند.

باقری تصریح کرد: «خیابان یک طرفه، چهار راه ادیان» یک مستند مشاهده گر است، تا کنون تصویربرداری 30 درصد از این فیلم انجام شده است و در حدود 17 جلسه دیگر از تصویربرداری آن ادامه دارد. رضا تیموریان؛ تصویربرداری وحسین شعبان کار نیز صدا بردار این مستند هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.