شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵

با هنرمندان در کاخ جشنواره/

سعید بشیری: جشنواره فیلم فجر به بخش نوعی تجربه کم لطفی کرد

سعید بشیری

سعید بشیری با بیان اینکه فیلم «بیداری برای سه روز» فیلمی با مضمون مرگ آگاهی است، در رابطه با بخش نوعی تجربه در جشنواره عنوان کرد: افزودن بخش نوعی تجربه از تصمیمات خوب مدیران جشنواره بوده است اما جشنواره به این بخش کم لطفی کرد.

سعید بشیری، مجری طرح فیلم سینمایی «بیداری برای سه روز» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در رابطه با این فیلم عنوان کرد: «بیداری برای سه روز» فیلمی به کارگردانی مسعود امینی تیرانی و به تهیه کنندگی مجید شیخ انصاری است، این فیلم که متعلق به سینمای تجربی است، روایت واقعی بیدار بودن پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی است و در حقیقت این دو بازیگر در این فیلم در نقش واقعی خود ظاهر شده اند.

وی ادامه داد: موضوع اصلی این فیلم، مرگ آگاهی است به این معنا که اگر آدمی بداند سه روز دیگر قرار است چگونه از وقت خود استفاده می کند و در این مدت به چه کارهایی می پردازد، آیا به کارهای معمولی و روزانه خود می پردازد و یا اینکه به کارهای ویژه و خاصتری خواهد پرداخت و ذهن او درگیر چه موضوعاتی می شود.

وی با بیان اینکه فیلم «بیداری برای سه روز» تا کنون سه اکران در جشنواره داشته است، عنوان کرد: امروز آخرین نمایش این فیلم در برج خواهد بود، بازخورد فیلم با توجه به کوچک بودن سالن خود جشنواره خیلی خوب بود.

بشیری در رابطه با بخش نوعی تجربه در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر اظهار داشت: وجود بخش نوعی تجربه و نوعی نگاه امسال در جشنواره ظاهرا اجتناب ناپذیر بود و دلیل آن هم این بود. قطعا مخاطبان این فیلم ها نیز خاص هستند. اما اینکه فیلم ها در سالن های کوچک به نمایش گذاشته می شود کم لطفی به فیلم هایی است که در تمام جوامع پیشرفته هم مورد حمایت قرار می گیرند اما جشنواره از دادن سالنی بزرگتر به آنها دریغ کرده است. ضمن اینکه این سینما در آینده حتماً بخشی از سینمای حرفه ای ایران را تشکیل خواهد داد. به نظر من بودن این بخش در جشنواره ضروری است و گنجاندن ان بخش در جشنواره از سیاست خوب مدیران جشنواره است. اما چگونه گنجاندن آن مهم است.

وی خاطر نشان کرد: نکته ای که موجب کمرنگ شدن این بخش در جشنواره شده است به نظر من عدم تبلیغات و اطلاع رسانی صحیح است، در این بخش فیلم های بسیار خوبی حضور داشت، برای مثال فیلم شهرام مکری فیلمی بود که در جشنواره ونیز جایزه گرفته است. اما این اطلاع رسانی نشدن در رابطه با این فیلم ها موجب کمتر دیده شدن آنها شده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.