شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶

تجلیل از دو دهه فعالیت فریبرز عرب‌نیا در ارسباران

نمایی از مینی سریال رنگ شک به کارگردانی فریبرز عرب نیا و تهیه کنندگی بهروز خوش رزم و محصول سیمافیلم

مراسم آیین سپاس از دو دهه فعالیت هنري فریبرزعرب نیا ، کارگردان ، بازیگر سینما و تلویزیون در باشگاه فیلم تهران سه شنبه هشتم بهمن ساعت 17 با حضور هنرمندان سینمایی و تلویزیونی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، سه شنبه ۸ بهمن در فرهنگسرای ارسباران قرار است از دو دهه فعالیت فریبرز عرب نیا با حضور جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون تجلیل به عمل آید.

فریبرز عرب نیا در سال ۱۳۴۳ در شهرتهران متولد شد . وی درسال ۱۳۶۰ پس از اخذ مدرک دیپلم ریاضی فیزیک و طی دوره خدمت سربازی درسال  ۱۳۶۴به کشور ترکیه رفت ودر رشته مدیریت مشغول به تحصیل شد . اما آن را نیمه رها کرد و به ایران بازگشت . عرب نیا  پس از گذراندن تحصیلات دانشگاهی و دوره های تخصصی تجربی را درشته  بازیگری زیرنظر استاد حمید سمندریان و هنر تئاتر را به شکل حرفه ای در کانون تئاتر فرا گرفت  و موفق به دریافت مدرک کارشناسی رشته گرافیک و ارتباط تصویری از دانشگاه هنر شد . عرب نیا هنرمند فعال عرصه سینما ، تئاتر ، تلویزیون است .  نمایش های (آواز خوان طاس  کالیگولا ، دایره گچی قفقازی ) به کارگردانی وی به روی صحنه رفته است و  تا قبل از سال ۷۴ در نقش های دوم و سوم هشت فیلم حضور یافت.

وی در فیلم های ضیافت ، سلطان ، جهان پهلوان  تختی ، شوکران ، شیفته به عنوان یکی از چهره های برتر دهه هفتاد سینمای ایران شناخته شد. وصل نیکان (ابراهیم حاتمی کیا)، مسافران (بهرام بیضایی) ، خسوف (رسول ملاقلی پور) ، من زمین را دوست دارم (ابوالحسن داودی ) ، ستاره های سربی (مهدی ودادی)، برگ برنده (سیروس الوند)، پروانه (عباس رافعی) از جمله فیلم هایی است که عرب نیا در آن به ایفای نقش پرداخته است .

یکی از بازی های به یاد ماندنی این هنرمند در سریال ۴۰ قسمتی مختارنامه با موضوع قیام مختار ابو عبید ثقفی به کارگردانی داود میرباقری در نقش مختار بود . 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.