دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶

براری: خطرناکترین دوره سینما در 25 سال اخیر است/ شیوه اکران شتر- گاو- پلنگی است!

اسماعیل براری*

اسماعیل براری در حال ساخت یک مستند صنعتی است و آمادگی اکران دو فیلم سینمایی«کویر مرگ» و «12 صندلی» را دارد و معتقد است: به نظر من این شیوه اکران شتر- گاو- پلنگی است. خطر بزرگی سینمای ایران را تهدید می کند که خطرناکترین دوره سینما در 25 سال اخیر است.

«اسماعیل براری» کارگردان سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیت های اخیر خود، اظهار داشت: در حال حاضر مشغول ساختن  یک مستند صنعتی هستم که هنوز نامی برای این کار انتخاب نشده است.

وی در ادامه در مورد لوکیشن و مدت زمان فیلمبرداری، اظهار داشت: یک هفته فیلمبرداری در نظر داریم و لوکیشن ما هم جاده مخصوص کرج است. این مستند در مورد کارخانه چرم و کفش پارس است.

براری در ادامه در مورد زمان اکران دو فیلم «12 صندلی» و «کویر مرگ» نیز، اظهار داشت: ما برای اکران هر دو فیلم آمادگی کامل داریم اما مشکلی که وجود دارد ساز و کار پخش است که پر از ابهام است. چند وقت پیش برای اکران دو فیلم با پخش کننده ها مختلفی وارد  مذاکراه شدم و آن ها می گفتند که اکران ما تا عید معلوم است  اما در عمل می بینیم که فیلم ها  سریع اکران می شود و کف فروش رعایت نمی شود. همین صنف در انتظار ورود فیلم های جدید برای اکران هستند اما می گویند تا عید اکران ما پر شده است!

وی در ادامه افزود: به نظر من این شیوه اکران شتر- گاو- پلنگی است و همه دست اندرکاران اکران روی دست خود خط می زنند. خطر بزرگی سینمای ایران را تهدید می کند و خطرناکترین دوره سینما در 25 سال اخیر است.

براری تصریح کرد: من حتی یک فیلم طنز هم برای اکران در عید آماده نمایش دارم اما کلا برنامه ریزی اکران غلط است و یک آشفتگی و به هم ریختگی در سیستم اکران  وجود دارد که سینماهای سرگروه هم به نوعی بلاتکلیف هستند و این بلاتکلیفی دودش به چشم مخاطب و سینما دوستان خواهد رفت.

براساس این گزارش، فیلم «دوازده صندلی» دارای مضمون طنز کلاسیک بوده و اقتباسی کاملا ایرانی از رمانی به همین نام است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: هیچ انسان عاقلی ارزشمندترین دارایی خود را در صندلی عقب اتومبیلش مخفی نمی کند پس هویدا نخست وزیر رژیم پهلوی هیچگاه عاقل نبوده است! مسابقه ای تند و نفس گیر برای یافتن پیکان هویدا آغاز می شود... چه کسی به دارایی ارزشمند هویدا دست خواهد یافت؟

در این فیلم بازیگرانی چون فرزاد دزدمه، آزاده مهدی زاده، احمد نجفی، داریوش اسدزاده، افسر اسدی، جمشید جهانزاده، مصطفی طاری، ارژنگ امیر فضلی، رامتین خداپناهی، علیرضا اوسیوند، رضا توکلی و مهران رجبی در آن نقش آفرینی می‌کنند.

«دوازده صندلی»، «کویر مرگ»، «روز باران»، «گزارش مریم»، «جهنم سبز» و ... در کارنامه اسماعیل براری به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.