شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱

حسین شمقدری: تنوع سوژه و حضور در بطن مردم ویژگی جشنواره عمار است

حسین شمقدری

کارگردان «میراث آلبرتا» با بیان اینکه تنوع سوژه از ویژگی‌های مثبت جشنواره عمار است، گفت: ویژگی جشنواره عمار این است که در بطن مردم حضور پیدا کرده است و در روستاها شاهد اکران فیلم های این جشنواره هستیم.

حسین شمقدری؛ مستندساز در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد ویژگی های جشنواره عمار، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های جشنواره فیلم عمار امسال تنوع و تعدد سوژه های متعدد و مختلف است که در فیلم ها به آن پرداخته شده است.

وی در ادامه افزود: جشنواره فیلم فجر قطعاً گل سرسبد، ویترین و افتخار ما به شمار می آید اما یکی از آسیب هایی که جشنواره به آن مبتلا شده است ، موضوعات محدود است که به هیچ وجه دغدغه مردم نیست، به طور مثال در جشنواره سال گذشته به کرات در فیلم ها شاهد پرداختن به موضوع قصاص و خیانت در خانواده بودیم و این دو موضوع ترجیح بند فیلم ها شده بود، در حالی که موضوع قصاص دغدغه همه مردم نیست و برخی از افراد جامعه گرفتار این موضوع هستند.

شمقدری ادامه داد: اینکه زیاد در این زمینه ها فیلم ساخته شود به نوعی انحراف جشنواره فیلم فجر به شمار می رود اما همان طور که عرض کردم جشنواره فیلم فجر گل سرسبد سینمای ما به شمار می رود و همه فیلمسازان افتخار می کنند که فیلم شان در این فستیوال حضور پیدا کند.

کارگردان «میراث آلبرتا» در ادامه افزود: جشنواره عمار ویژگی که دارد فیلمسازان در حال حاضر کاملاً حرفه ای نیستند و دغدغه های مختلفی دارند، خوشبختانه تنوع سوژه در این جشنواره بالا است و فیلمسازان افغانی و لبنانی میان فیلمسازان ایرانی حضور دارند و شاهد موضوعات متننوعی از جمله : طنز، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... در این جشنواره مردمی هستیم.

شمقدری تصریح کرد: ویژگی بعدی جشنواره عمار این است که در بطن مردم حضور پیدا کرده است و در روستاها شاهد اکران فیلم های این جشنواره هستیم.

وی در ادامه افزود: اینکه مستند «میراث آلبرتا» که با موضوع مهاجرت نخبگان ساخته شده و نگاهی انتقادی به این مقوله دارد و هدفش این است که بگوید نخبگان دارند از این مملکت مهاجرت می کنند و جشنواره عمارپذیرفته می شود  و از آن تقدیر می کند، نشان از جایگاه بلند این جشنواره دارد.

شمقدری در پایان این گفت وگو، خاطرنشان کرد: من امیدوارم جشنواره عمار در ادامه راه اگر دچار افت نشود، بتواند کمک شایانی به سینمای ایران انجام دهد.    

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.