جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹

مراحل پایانی ثبت موسسه بنیادین سینمای کودک و نوجوان/

ترکمانی: ۱۲ میلیون کودک و نوجوان ایرانی در سینما حق دارند/ پیگیر دریافت سرگروهی برای سینمای کودک هستیم

نادره ترکمانی*

کارگردان «خاله سوسکه» از آخرین مراحل ثبت موسسه سینمایی بنیادین کودک و نوجوان خبر داد و گفت: تمام هدف ما رشد و احیای دوباره سینمای کودک است ما جلسه ای را به زودی داریم که برای سینمای کودک سرگروهی بگیریم.

«نادره ترکمانی» کارگردان سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیت های اخیر خود، اظهار داشت: موسسه بنیادین سینمای کودک و نوجوان آخرین مراحل ثبت خود را طی می کند و خوشبختانه «مهدی مسعودشاهی» در این زمینه خیلی به ما کمک کرد.

وی در ادامه افزود: ما در اولین گام خود بانک اطلاعاتی سینمای کودک و نوجوان را تهیه کردیم تا حرکتی مشوقانه برای کسانی باشد که می خواهند در آینده فیلمی در زمینه کودک و نوجوانان بسازند و از آسیب های احتمالی هم به نوعی جلوگیری شود و فیلمسازان صاحب نام تشویق شوند تا باز هم بتوانیم فیلم کودک خوش ساخت بسازیم.

ترکمانی تصریح کرد: قرار نیست در این موسسه  گام های بزرگی برداریم و همه هدف ما احیا و رشد سینمای کودک است، بالاخره ۱۲ میلیون کودک و نوجوان این سرزمین خواهان فیلم کودک هستند و حق خود می دانند که فیلم کودک تماشا کنند. ما یک جشنواره کودک و نوجوان  داریم که در سطح بین المللی هم برگزار می شود  اما بعد از آن بحث حمایت و اکران فیلم های کودک  اصلا وجود ندارد، دوست داریم با کمک همه بتوانیم سینمای کودک را دوباره احیا کنیم و شرایطی فراهم شود تا فرزندمان بتوانند فیلم خوب در زمینه سینما کودک تماشا کنند.

ترکمانی تصریح کرد: در گام بعدی قرار است نشست های تخصصی از ایده تا اکران یا هفته فیلم هم داشته باشیم تا از فیلمسازان صاحب نام سینمای کودک ایران و سراسر جهان دعوت کنیم و در این نشستها بتوانیم در زمینه سینمای کودک تبادل نظر داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: از رئیس سازمان سینمایی می خواهیم که در این راه ما را یاری رساند. همه هدف ما رشد و ارتقای سینمای کودک است. اعضای این موسسه ۲۰ روز دیگر در یک نشست خبری معرفی خواهند شد.

«نادره ترکمانی» در پایان این گفت وگو، خاطرنشان کرد: هفته آینده جلسه ای داریم و در آن جلسه قرار است تقاضای سر گروه سینمایی برای سینمای کودک و فیلم سینمایی «گرداله و عمه غولی» مطرح شود تا فیلم های کودک هم بتوانند سرگروه سینمایی داشته باشند.

بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «گرداله» در جشنواره فیلم کودک اصفهان به نمایش درآمد و توانست جوایزی مختلفی نظیر جایزه مردمی، جایزه انجمن منتقدان و نویسندان سینمایی، جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و ... را از آن خود کند.

برچسب‌ها

نظرات

  • هادی ۱۳۹۲/۱۱/۰۳ - ۱۴:۰۰
    0 0
    اگر بتوان یک سرگروه قوی برای سینمای کودک و نوجوان ایجاد کرد اولین گام بلند برای احیای سینمای کودک برداشته شده . بنظر من ریاست سازمان سینمایی باید مستقیماً وارد جریان حمایت از آثار کودک و نوجوان و پیگیری برای بوجود آمدن سرگوه کودک باشد. تا این لحظه ریاست سازمان سینمایی هیچ موضعگیری مثبتی نسبت به سینمای کودک نه در زبان ونه در عمل از خود نشان نداده و این اجحاف بزرگی به این سینمای جهانی است . در همه جای دنیا فیلم کودک در سر تیتر قرار دارد ولی در ایران متاسفانه ما نسبت به این گونه مهم بی تفاوت و گاه با دید دست پایینی به آن نگاه میکنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.