چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵

نشست خبری چهارمین جشنواره عمار در مسجد

حسینی پور: جشنواره مردمی"عمار" ویترین فیلم های حماسی است

 نشست خبری  فیلم مردمی عمار

نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» با بیان اینکه جشنواره مردمی عمار ویترین فیلم های حماسی است، گفت:همه هدف ما از برگزاری این جشنواره این است که مردم با بضاعت خود فیلم شریف بسازند.

 

به گزارش خبرنگار سینماپرس، نشست خبری بخش اکران مردمی جشنواره فیلم عمار با حضور «سید ناصر حسینی پور» (دبیر اکران مردمی)، «محمد هادی حاج کرمی» (دبیر اجرایی اکران مردمی) و «حامد بامروت نژاد» (دبیر اجرایی جشنواره اکران مردمی) در مسجدجوادالائمه برگزار شد.

 

پشتوانه جشنواره عمار، مردم هستند

بنابراین گزارش، در ابتدای این نشست «محمد هادی حاج کرمی»، اظهار داشت: اولین دوره جشنواره مردمی عمار در سال 1389 برگزار شد و در سال نخست به فیلم ها پیرامون فتنه پرداخت و در سال های آتی ما آمدیم و فیلم های سایر حوزه های فرهنگی را هم در این جشنواره شکل دادیم.

وی در ادامه افزود: از همان اولین دوره ایده ما بر این اساس چیده شد تا آثار جشنواره مردمی عمار در مدارس، دانشگاه ها، داخل زندان ها، حوزه علمیه و ... نمایش داده شود.

 دبیر اجرایی این جشنواره در ادامه اضافه کرد: پشتوانه جشنواره عمار همواره مردم بودند و فیلم ها هم توسط همین مردم ساخته می شد و به نمایش در می آمد و ما به این نتیجه رسیدیم که روی مردم سرمایه گذاری کنیم.

وی در ادامه افزود: از همه مردم دعوت می کنیم در اکران فیلم های مردمی عمار ما را کمک کنند، در حال حاضر بیش از 2 هزار تقاضا برای اکران مردمی داشتیم و دوستان با مراجعه به سایت جشنواره مردمی عمار می توانند اعلام آمادگی داشته باشند و جشنواره هم از 13 تا 21 دی ماه همزمان در تهران و سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 

جشنواره عمار ویترین فیلمهای حماسی است

در ادامه این نشست «سید ناصر حسینی پور»، اظهار داشت: طی سال های گذشته فیلم هایی ساخته شد که اسلامی نبودند و به جشنواره ها مختلف هم راه پیدا نکردند چرا که تربیت حماسی در این فیلم ها وجود نداشت یا به بیان دیگر فیلم هایی که ساخته می شد، از جنس مردم نبود.

وی در ادامه افزود: فیلم ها در جاهایی ساخته می شد که مردم آن ها را درک نمی کردند و مهمترین نکته منفی این آثار این بود که تربیت حماسی را ترویج نمی داد.

حسینی پور تصریح کرد: جشنواره مردمی جشنواره عمار ویترین فیلم های حماسی است، ما این جشنواره را بنا کردیم تا جوانان دلسوز از همه جای ایران دور هم جمع شوند و قابلیت های خود را به نمایش عمومی دربیاورند. فیلم بسازند و به خود باوری در این عرصه برسند.

نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» در ادامه افزود: به طور مثال شهید آوینی می توانست به درآمدزایی فکر کند اما  او سید اهل قلم بود و با دوربین در فکه به شهادت رسید.

وی در ادامه افزود: هدف ما این است که مردم دور هم جمع شوند و فیلم شریف بسازند. ما  کارمان  از مسجدی آغاز کردیم که روزی مرحوم «امیر حسین فردی» یا  «فرج الله سلحشور» در آن کارهای فرهنگی  انجام می دادند.

حسینی پور تصریح کرد: دوست داریم فیلم های مان را در مدارس، منازل، پایگاههای بسیج، ناوگانهای عمومی و ... اکران کنیم و از همه ظرفیت و قابلیتهای مردمی بهره مند شویم.

حسینی پور ادامه داد: دوست داریم اکران فیلم های مردمی عمار در سراسر ایران تداوم داشته باشد و این جشنواره بهانه ای باشد برای مردم تا گرد هم جمع شوند و در مورد مقوله های مهم فرهنگی با هم بحث و تبادل نظر کنیم.

وی در ادامه افزود: ما از هیچ ارگانی کمک مالی دریافت نکردیم و فقط از ظرفیت مردم برای برپایی این جشنواره بهره بردیم و هر کس با هر بضاعتی می تواند ما را کمک کند

 نشست خبری  فیلم مردمی عمار

برگزاری نشست خبری در مسجد یک فراخوان عمومی برای همه مردم است

در ادامه این نشست «حامد بامروت نژاد» نیز، گفت: سینمای ما چقدر مخاطب دارد، در این جمع چند نفر سینما رفته اند، ما سعی کردیم در جشنواره مردمی عمار خیلی شهرها و روستاها را وارد شویم و با بضاعت خود مردم را با سینما آشتی دهیم و در هر مکانی شد برای مردم فیلم اکران کنیم.

وی در ادامه افزود: سال گذشته ما در  900 منطقه نمایش فیلم داشتیم و فیلم ها  و سریال های مختلف به واسطه حضور در جشنواره عمار دیده شده اند.

دبیر اجرایی این جشنواره در ادامه افزود: همه می توانند ما را در برگزاری این جشنواره یاری برسانند یکی با تحلیل فیلم، یکی با اکران در دانشگاه و حتی اکران با یک کامپیوتر و ....

بامروت نژاد در  پایان این نشست خبری، اظهار داشت: ما کار خود را در مسجد آغاز کردیم تا یک فراخوان عمومی به همه مردم داده باشیم تا بتوانیم به امید خدا حرکت های خوبی فرهنگی و انقلابی انجام داده باشیم.

 نشست خبری  فیلم مردمی عمار

اکران شهرستانها جشنواره مردمی عمار در حال تکمیل است

در ادامه این نشست «سید ناصر حسینی پور» ادامه داد: در بحث اکران مردمی در شهرستان ها در حال تکمیل است و ما در شهر  خراسان، آقای دلبریان را معرفی کردیم، در شهر تبریز، آقای نور علی مافی را معرفی کردیم و در همه نقاط شهر چهره های درخشان فرهنگی را معرفی خواهیم کرد که در اخبار آتی لیست همه دوستان اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.