یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹

نمایش فیلم «تنها در باران» در جشنواره فیلم‌های 100 ثانیه

امیر آذین

امیر آذین از فعالان عرصه تصویربرداری و دستیار کارگردانی سینما و تلویزیون اکنون بعد از شش سال خاموشی در این عرصه تصمیم گرفته تا یک فیلم کوتاه را برای جشنواره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای کارگردانی کند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، امیر آذین با 15 سال سابقه کاری در عرصه سینما و تلویزیون تاکنون در کارنامه هنری خود  30 فیلم کوتاه، تدوین 250فیلم کوتاه، تصویربرداری کرده است.

آذین در گفت و گو با سینماپرس از جدیدترین ساخته خود برای جشنواره 100 ثانیه خبر داد  و گفت: فیلمنامه‌ای را که میلاد قربانی «تنها در باران» برای ساخت یک فیلم کوتاه نوشته است قرار بر این داریم تا فیلم 100 ثانیه آن را نیز به جشنواره فیلم های 100 ثانیه ای امسال برسانیم.

این کارگردان جوان در ادامه از انتخاب بازیگران جدیدترین ساخته خود صحبت کرد و افزود:ساخت این فیلم را از بیستم اذر ماه کلید خواهیم زد. از آن حا که جریان قصه احتیاج به یک سری بازی های حرفه ای دارد نمی توانیم از نابازیگر استفاده کنیم اکنون در حال بررسی بر روی چند گزینه  هستیم خیلی دوست داشتیم که از هومن سیدی و آزاده صمدی برای این کار استفاده کنیم اما آن ها بر سر فیلمبرداری کار دیگری بودند و احتمالا نقش زن فیلم را خاطره اسدی بازی خواهد کرد.

وی با بیان این امر که فیلمبرداری کار را خود به عهده نمی گیرد، اظهار داشت: با اینکه خودم تصویربردار هستم اما ترجیح می دهم فیلمبرداری کار را انجام ندهم و تمام تمرکزم را بر روی کارگردانی معطوف کنم به همین دلیل برای فیلمبرداری کار با حامد نمازی و  امیر علی بیسی صحبت کردم که هر کدام فضای کار من را راحت تر پذیرفت زحمت فیلمبرداری را می کشد.

آذین با اشاره کوچکی به مضمون فیلم، بیان کرد: موضوع «تنها در باران» اجتماعی است و احساسات عاطفی والدین را برای از دست دادن فرزند به دنیا نیامده خود روایت می کند...

امیر آذین که در کارنامه دستیار یک و برنامه ریز خود انیمیشن «روزی پشه ای...»، فیلم های کوتاه در جشنواره های گوناگون، فیلم داستانی «وسوسه های کوچک»، فیلم داستانی «آفرینش»، انیمیشن «وایت»، انمیشن «جدایی» و «ششمین کار» را دارد در فیلم های بلند داستانی و سریال های تلویزیونی مانند «مژدگانی برای ایلیا»، سریال 30 قسمتی «حلقه گمشده»، فیلم سینمایی «دموکراسی تو روز روشن»، مستند 30 قسمتی ترکیبی «لطفا رای ندهید»، مستند 30 قسمتی «30 سال پاسداری»، مجموعه 50 قسمتی «ارتباط ناشناخته» و مستند «احمد» دستار کارگردان بوده است.

گفتنی است؛ از عوامل فیلم کوتاه «تنها در باران» ساخته امیر آذین می توان به مشاور کارگردان و فیلمنامه نویس: میلاد قربانی، تهیه کننده: بهناز محمدپور، دستیار اول و برنامه ریز: حسین نشاطی، طراح صحنه و لباس: جاوید جاویدنیا، طراح گریم: علی حامدی، تولید: مهدی سلیمانی، سعید حدادی، روابط عمومی: صابر احمدی مقدم و علی حدادی اصل به عنوان عکاس اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.