دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۳

در نشست خبری سومین جشنواره «جام جم»

فرجی: بیشتر آثار بین‌الملل در"جام جم" از کشورهای اسلامی هستند

فرجی در نشست خبری سومین جشنواره تلویزیونی جام جم

نشست خبری سومین جشنواره تلویزیونی «جام جم» امروز؛ 11 آذر با حضور دبیر جشنواره و اصحاب رسانه برگزار شد، فرجی در این نشست در پاسخ به سینماپرس در رابطه با حضور کشورهای منطقه و اسلامی گفت: امسال بیشتر آثار بین الملل از کشورهای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، نشست خبری سومین جشنواره تلویزیونی «جام جم» امروز؛ ۱۱ آذر با حضور دبیر جشنواره و اصحاب رسانه برگزار شد، مهدی فرجی در ابتدای این نشست عنوان کرد: سالهای گذشته آثار تله فیلم، سریال، مسابقه، کودک و نوجوان و مستند با یکدیگر رقابت می کردند اما دیدیم اگر هر سال بخواهیم در چهار بخش جلو برویم ممکن است چهار یا پنج سال یکبار نوبت به ارزیابی برخی ساختارها برسد. بنابراین امسال جشنواره را در ۶ بخش برگزار می کنیم. همچنین بخش بین الملل را امسال برای اولین بار با موضوع بیداری اسلامی برگزار خواهیم کرد.

 

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار سینماپرس در خصوص تاثیر این جشنواره در ایجاد رقابت میان تولیدات تلویزیونی اظهار داشت: هر جشنواره ای که برگزار می شود قطعا آثار و نتایجی را به دنبال خواهد داشت ،ما در طول دو سال از برگزاری این جشنواره از داوران خواستیم که از آثار جشنواره ارزیابی داشته و آنها را رصد و آسیب شناسی کنند،  و نتایج را در اختیار دبیران قرار دهند تا نقاط ضعف و قوت مشخص شود. سال گذشته نیز این اتفاق رخ داد و سعی شد به صورت همه جانبه این آثار مورد توجه قرار بگیرد تا نتایج خوبی را داشته باشیم.

 

فرجی در پاسخ به پرسش دیگر سینماپرس در رابطه با تعداد آثار ارسال شده به بخش بین الملل عنوان کرد: در بخش بین الملل ۳۰۰ اثر از کشورهای مختلف به جشنواره ارسال شده است که حدود ۱۰ در صد از این آثار به بخش مسابقه راه یافته است، البته دو نوع دعوت نامه هدفمند و فراخوانی داشتیم، به این معنا که ما به دلیل آنکه بیشتر آثار را خریداری می کنیم می دانیم که کدام آثار مناسب بخش بیداری اسلامی هستند بنابراین مشخصا از کشور تولید کننده درخواست حضور این آثار به جشنواره را دادیم، امسال بیشتر کشورها در بخش بین الملل کشورهای اسلامی هستند. این بخش با داوری ناصر اخضر از لبنان، ریاض شاهین از فلسطین و آیدا شلافر از سوئیس برگزار خواهد شد. 

 

فرجی ضمن بیان اینکه هیچ یک از آثار داخلی تولید صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را در بخش بین‌الملل دخالت نداده‌اند، خاطرنشان کرد: داوری در بخش‌های دیگر در خود شبکه‌ها نیز صورت می‌گیرد و آنها براساس سهمیه‌ای که دارند، خودشان آثارشان را انتخاب کرده و برای داوری ارسال می‌کنند.

 

 دبیر جشنواره جام جم در رابطه با تعداد آثار در بخش های دیگر جشنواره عنوان کرد: در بخش گفتگو محور ۸۳ اثر، پویا نمایی ۱۶ اثر، مستند ۶۵ اثر، سریال ۲۱ اثر و فیلم های تلویزیونی ۴۵ اثر برای رقابت انتخاب شدند. همچنین ۱۴ دی‌ماه به عنوان روز افتتاحیه و ۲۵ دی‌ماه نیز اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد.

 

وی در رابطه با حذف رقابت سریال های الف ویژه در این جشنواره عنوان کرد: به دلیل زیاد بودن تعداد سریال‌هادر جشنواره امکان بررسی‌شان وجود ندارد. همچنین امکان رقابت بین گونه‌ها نیز وجود ندارد؛ سال گذشته که آثار طنز نمایشی را بررسی می‌کردیم، در بین‌شان آثار الف دیگر نداشتیم، اما از آنجا که امسال موضوع دفاع مقدس را در آثار نمایشی بررسی می‌کنیم و سریال‌های الف دیگر نیز در این موضوع زیاد هستند، آثار الف ویژه را جدا کردیم و گفتیم که در جشنواره امسال شرکت نکنند.

 

وی در رابطه با نقش و حضور مردم برای انتخابات جشنواره عنوان کرد: این موضوع برای ما اهمیت دارد. شاید برای تسهیل این امر پخش برخی از آثار را از ۱۵ آذرماه آغاز کنیم و از مردم بخواهیم نظر دهند. اما به دلیل تعداد زیاد تولیدات در این زمینه این کاری بسیار دشوار است که باید تصمیمات جدی در رابطه با آن گرفته شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.