چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰

اختصاصی سینماپرس؛

فیلم «محمد(ص)» کتاب عکس می‌شود

فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی

محمد فوقانی به عنوان عکاس فیلم سینمایی «محمد(ص)» ساخته مجید مجیدی از انتشار کتاب عکس این فیلم خبر داد.

محمد فوقانی؛ عکاس فیلم در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس، کارگردان و نوع نگاه کارگردان را از دلایل اصلی انتخاب کار دانست و گفت: برای من، کارگردان، نوع نگاه آن به زاویه هایی فیلم و بافت فیلم او بسیار مهم است. برای انتخاب هر کاری در ابتدا سناریو را می خوانم، سکانس هایی که عکس دارد را برای خود اتود می زنم و  به اصطلاح عکاس ها، میزان عکس‌خور بودن فیلم را درنظر می‌گیرم.

وی از چاپ کتاب عکس های فیلم سینمایی «محمد(ص)» خبر داد و گفت: از آن جا که مجید مجیدی؛ کارگردان این فیلم و محمدمهدی حیدریان؛ تهیه کننده «محمد(ص)» درخواست کردند که کتاب عکس های این فیلم سینمایی منتشر شود درصدد برآمدیم تا عکس های این کتاب را تکمیل کرده و هر چه سریعتر اقدام به چاپ آن کنیم.

عکاس فیلم سینمایی «کاغذ بی خط» ادامه داد: فیلم هایی که جای خوب، فضای مناسب و پروداکشن عالی داشته باشند به من کمک می کنند و قطعا آن کار را برای عکاسی انتخاب می کنم؛ اما وارد فیلم هایی که از لحاظ مالی و ... سطح پایین‌تری دارند و از پروداکشن ضعیفی برخوردارند یا مثلا سلیقه کارگردان آن با من همسو نیست، نمی شوم.

 فیلم محمد به کارگردانی مجید مجیدی

فوقانی در ادامه این گفت و گو از آخرین فعالیت خود و عکاسی پروژه «خط ویژه» به کارگردانی مصطفی کیایی، صحبت کرد و اذعان داشت: اکنون برای فیلم سینمایی «خط ویژه» عکاسی می کنم و همکاری با این پروژه و شخص مصطفی کیایی که پیش از این فیلم سینمایی «ضد گلوله» را با وی کار کردم و او را بسیار خوش سلیقه و با ذوق می دانم که در کنارش خلاقیتم دو برابر می شود، برایم جذاب است. همچنین در کنار «منصور لشکری قوچانی» به عنوان تهیه کننده، بودن برایم باعث افتخار است زیرا این تهیه کننده بسیار حرفه ای است و واقعا جز معدود تهیه کننده هایی است که این آرامش را به همه عوامل می دهد تا با خیال راحت بر سر صحنه کار حاضر شوند. به عقیده من سینمای امروز به این آدم ها احتیاج دارد.

وی در پایان از احتمال حضور خود در مجموعه «پایتخت ۳» به عنوان عکاس خبر داد و گفت: چند پیشنهاد جدید کاری دارم که شاید «پاییتخت ۳» که در مرحله نگارش سناریو قرار دارد را قبول کنم.

گفتنی است؛ این عکاس سینما و تلویزیون در کارنامه هنری خود عکاسی فیلم هایی از قبیل: «من مادر هستم»، «ضد گلوله»، «پستچی سه بار در نمی‌زند»، «پیتزا مخلوط»، «لاله»، «دموکراسی تو روز روشن»، «خوابگاه دختران»، «پاییتخت ۲»، «عروس افغان»، «دست‌های آلوده»، «صلیب طلایی»، «غوغا»، «پارک وی»، «رفیق بد»، «نیش زنبور» و ... را به ثبت رسانده است.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.