یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۸

اختصاصى/ بر خلاف انتشار خبری در رسانه‌های مجازی

کیارستمی: هنوز نشان افتخاری از طرف دولت ژاپن به من اهدا نشده است!؟

عباس کیارستمی*

عباس کیارستمی فیلمساز مطرح کشورمان گفت: برخلاف انتشار خبر دریافت نشان افتخار دولت ژاپن در سفارت این کشور به من در رسانه های گروهی، بنده هنوز هیچ نشان و جایزه ای دریافت نکرده ام!

عباس کیارستمی طی گفت و گویی کوتاه با خبرنگار سینمایی سینماپرس، اذعان داشت: با این که رسانه ها خبر دریافت نشان افتخار ژاپنی «خورشید تابان‌، انوار زرین به همراه نقش گل» من را اعلام کرده اند اما باید بگویم که این نشان فعلا به صورت شفاهی به من ابلاغ شده و هنوز نشانی به من اهدا نشده است.

وی افزود: این خبر که در رسانه ها آمده من امروز این نشان را در سفارت ژاپن در ایران دریافت کرده ام صحت ندارد و هنوز نشانی به دست من نرسیده است.

وی گفت:بر مبنای گفته های سفارت ژاپن در تهران این نشان قرار است طی دو هفته آینده به من داده شود.

شایان ذکر است عصر امروز؛ 12 آبان خبری با مضمون ذیل در برخی از رسانه های مجازی منتشر شد که به این شرح است:

 عباس کیارستمی نشان افتخار «خورشید تابان‌، انوار زرین به همراه نقش گل» را به پاس خدمات ارزشمند و مساعدت در ایجاد تبادلات فرهنگی و تفاهم متقابل بین ایران و ژاپن‌، ارتقای سطح فیلم و گسترش فرهنگ ژاپن در سراسر دنیا از جمله ایران را از طریق فعالیت‌های هنری دریافت کرد.

کیارستمی در سال‌های اخیر فیلمی به نام مثل یک عاشق در ژاپن‌ ساخت که در جشنواره‌ فیلم کن به نمایش درآمد.

 این نشان در سفارت ژاپن در ایران به این کارگردان ایرانی اهدا شد و این سفارت اظهار امیدواری کرده است که عباس کیارستمی همچنان به تلاش و مساعدت ارزشمند خود از جمله ایجاد روابط دوستانه متقابل بین ژاپن و ایران ادامه بدهد.

نشان افتخار دولت ژاپن امروز به 49 نفر اتباع خارجی این کشور اهدا شد که در بخش هنری عباس کیارستمی آن را دریافت کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.