سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳

اسلاملو عنوان کرد:

فیلم مستند قربانی سریال‌های سوپر مارکتی شده است

اسلاملو

سینماپرس-گروه سینما/ کارگردان مستند «در انتظار موعود» در مورد وضعیت فیلم های مستند در ایران گفت: مردم استقبال بسیار خوبی از این فیلم ها داشتند و نمی دانم چرا اراده ای برای ساخت این فیلم های مستند از جانب مسئولین وجود ندارد و تمام حواس آنها برای ساخت سریال های سوپر ماکتی است و مستند قربانی آنها شده است و این در حالی است که مردم هم از این سریال ها خسته شده اند.

محمدرضا اسلاملو؛ مستندساز در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس در مورد حضور ایران به عنوان یک کشور صاحب سینما در کشورهای منطقه و پرداختن و اکران مستندها در این کشورها گفت: ساخت فیلم مستند برای اتحاد مسلمانان می تواند بسیار راه گشا باشد و باعث می شود در منطقه بین کشور ها اتحادی به وجود بیاید که شاید بجز با ساخت مستند به هیچ وجه دیگر نتوان آن را بیان کرد.

 

وی در ادامه در مورد حضور مستندسازان در این کشورها و تولید مستنددر مورد اسلام و مسلمانان اضافه کرد: تولیدات ما در این زمینه بسیار کم است و مسئولین زیاد به فکر نیستند. من سالها پیش چند مجموعه مستند برای تلویزیون ساختم که تلویزیون آنقدر آنها را پخش کرده است که همه این تصاویر را می شناسند و متاسفانه بعد از آنها دیگر چیزی در این باره ساخته نشده است.

 

این مستندساز و کارشناس سینما در مورد استقبال مخاطبان از فیلم های مستند با رویکرد اسلام اظهار داشت: مردم استقبال بسیار خوبی از این فیلم ها داشتند و نمی دانم چرا اراده ای برای ساخت این فیلم های مستند از جانب مسئولین وجود ندارد و تمام حواس آنها برای ساخت سریال های سوپر ماکتی است و مستند قربانی آنها شده است و این در حالی است که مردم هم از این سریال ها خسته شده اند.

 

اسلاملو تصریح کرد: درمستند «داستان احد» ما در مکه تصاویری گرفتیم که در تلفیق با فیلم «محمد رسول الله» تصاویری بدیع بوجود آورد و پس از پخش آن مردم بسیار استقبال کردند. ساخت این فیلم ها و پخش آن در منطقه و بین مسلمانان ملل مختلف باعث اتحاد آنها می شود و بسیار کارکرد دارد. چند سال پیش با جهانگیر الماسی برای ساخت یک فیلم به نام «قبله اول» به فلسطین رفته بودیم  ناگهان یک زن که بچه ای در آغوش داشت به سمت ما دوید و گفت که خواهش می کنم به همه جهان بگویید که شوهر من را بدون دلیل در زندان اسیر کرده اند. این کاری است که سینما می تواند انجام دهد و باید از آن استفاده کرد.

 

اسلاملو گفت: فیلم مستند در برابر سریال های نخ نما شده ای که دائما از تلویزیون پخش می شود اصلا جدی گرفته نمی شود. سینمای مستند سال ها ست به حال خود رها شده و به آن توجهی می شود. فیلم مستند به واقع قربانی تصمیمات و بی توجهی مسئولین شده است.

 

اسلاملو از جمله کارگردانان متعهدی است که در سالیان اخیر پرداختن به باور مهدوی و فرهنگ انتظار را سرمشق ساخت آثار خود قرار داده و در این زمینه کارهای ارزشمندی را تولید کرده که از آن جمله می‌توان به برنامه‌های مستندی چون «در انتظار موعود»، «جهان در انتظار» و «تا ظهور» اشاره کرد. وی به عنوان بازیگر در دو فیلم «هراس»(1366) و «گذرگاه»(1365) هم ایفای نقش کرده بود.

 

انتهای پیام/ا/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.