سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴

درخشنده: اساسنامه خانه سینما می‌توانست بدون هیاهو و اتلاف وقت زودتر از اینها تصویب شود

پوران درخشنده

سینماپرس-گروه سینما/کارگردان فیلم سینمایی «هیس دختران فریاد نمی زنند» در مورد قانونی شدن اساسنامه خانه سینما اظهار داشت: این اساسنامه می توانست بدون جنجال، هیاهو و اتلاف وقت زودتر از اینها تصویب شود.

به گزارش خبرنگار سینما پرس بعد از اینکه قانونی شدن اصناف و اساسنامه خانه سینما به طور رسمی اعلام شد و به تصویب رسید پوران درخشنده کارگردان «هیس..دختر ها فریاد نمی زنند» در گفت و گو با خبر نگار سینما پرس گفت: بحثی که صنوف قانونی باشند که نیاز سینمای ایران بود چون ما هیچ چیز قانونی نداشتیم و اگر مشکلی برای صنفی یا شخصی در اصناف پیش می آمد چگونه می خواست پیگیر باشد و چه راهی باید مشکلاتش را حل می کرد؟ چگونه اصناف مختلف در سینما احقاق حق کنند؟ پس اینکه اصناف قانونی باشند صد در صد مورد نیاز سینمای ایران بود و با این اوصاف حالا با قانونی شدن اساسنامه و صنوف جایگاه خانه سینما جایگاهی است که می توان حقوق اصناف را از پایگاه آن طلب کرد و از این پایگاه مسائل صنفی پیگیری حقوق اصناف را به صورت قانونی دنبال کرد.

 

وی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا این هیاهوها ، فشار هایی که برای پیش برد حرکت های غیرقانونی انجام می شد و اختلاف میان سینماگران ارزش داشت که خانه سینما قانونی شود اظهار داشت: به نظر بنده این همه زمان که با هیاهوی بسیار گذشت دستاوردش قانونی شدن و پذیرفتن آن از سوی اهالی سینما دستاورد بزرگی بود و می شد بدون اینکه این همه زمان از دست بدهیم یا این همه جنجال و حرف و حدیث به میان بیاید همه قانون را بپذیریم و سینمایمان را به سمت جایگاهی که همه سینما گران می خواهند برسانیم.

 

درخشنده تصریح کرد: بهتر آن بود زمان از دست نمی دادیم و همه اهالی سینما جمع می شدیم و اعضای خانه سینما و صنوف همه برای حقوق سینما گران و تمام آنهایی که در این سینما کار می کنند تلاششان را متوجه پیگیری حقوق اصناف و قانونی شدن می کردند و اصلا مهم نیست چه کسی در هیئت مدیره باشد یا چه کسی مدیر باشد مهم این است که هر کسی در این مسند باشد از حقوق همه دفاع کند و این جایگاهی باشد تا پیگیر مشکلات تمام اهالی سینما باشد و واقعا مهم نیست چه کسی در چه جایگاهی باشد و این باید جایگاهی باشد تا بتوانیم از آنجا حرف هایمان را بزنیم و نماینده ای باشد برای تمام تلاش گران عرصه سینما.

 

کارگردان فیلم سینمایی «هیس دختران فریاد نمی زنند» در پایان تصریح کرد: خیلی زوتر باید این اتفاقات می افتاد و اکنون هم نباید زمان از دست بدهیم. صنوف باید خیلی زود نماینده هایشان را معرفی کنند و اینگونه خانه سینما خانه همه اعضا  از سینمای ایران است و همه مساوی و برابر خواهند بود و تلاش می کنیم حقوق سینما گران را مطالبه و پیگیری کنیم.

 


انتهای پیام/ا/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.