دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲

فرهاد نجفی کارگردان سریال ماتادور:

منتظر یک اکشن هالیوودی از تلویزیون باشید

ماتادور

سینما پرس-گروه تلویزیون/ فرهاد نجفی کارگردان سریال ماتادور ابراز امیدواری کرد سریال او بتواند مانند «خواب و بیدار» مهدی فخیم زاده، به اثر پلیسی جذابی نزد مخاطبان تلویزیون تبدیل شود.

به گزارش سینما پرس، ماتادور اولین سریال فرهاد نجفی در مقام کارگردان است. این اکشن هشت قسمتی قرار بود سال گذشته در هفته نیروی انتظامی پخش شود اما با تغییراتی که در فیلم نامه سریال صورت گرفت این سریال به سیزده قسمت تبدیل شد و امسال در هفته نیروی انتظامی پخش خواهد شد. طرح اصلی قصه در مورد فعالیت های گروه هایی است که خارج از ایران برنامه ریزی کرده و در ایران ایجاد نا امنی می کنند.قرار است سمیناری در ایران برگزار شود و گروهی تروریستی قصد دارند تا با عملیاتی خرابکارانه در سمینار، چهره ایران را در جهان تخریب کنند و پلیس ایران نیز برای جلوگیری از بروز این مشکل وارد میدان می شود.

نجفی درباره این سریال به خبرنگار ما گفت: فیلم نامه آنقدر جذابیت و کشش داشت که تصمیم  گرفتیم آن را در قالب سیزده قسمت روانه آنتن کنیم ضمن اینکه طرح اصلی متعلق به سردار منتظر المهدی است که توسط  آرش قادری به فیلم نامه تبدیل شده است.

نجفی ضمن اشاره به وضعیت اقتصادی موجود برای ساخت سریال گفت: بخش عمده ای از بودجه سریال ماتادور را نیروی انتظامی تامین کرده است. بخش هایی از سریال هم در خارج کشور و در کشور ترکیه تصویربرداری شده که برای این بخش ها گروهی محدود را به ترکیه بردیم و در آنجا هم سعی کردیم تا خیلی فشرده کار کنیم.

 

او درباره شباهت این سریال به سریال هوش سیاه گفت: درست است نویسنده هر دوی اینها یک نفر است اما از یاد نبریم وقتی بحث نا امنی در کشور پیش می آید و پلیس هم در جریان قرار می گیرد ناخودآگاه به سمت این تیپ داستان ها کشیده می شویم و این قاعده ای است که باید رعایت شود و اسمش را نباید تقلید گذاشت و این دو داستان به هم ربطی ندارد.

 

این کارگردان که تا به حال دو تجربه سینمایی «حرکت اول» و «چارسو» را در کارنامه کاری اش دارد از ساخت اولین سریال خود اینگونه گفت: در قیاس با سریال های دیگری که در این مدت ساخته شده ما امکانات بهتری را در اختیار داشتیم و همکاری نیروی پلیس و امکاناتی که در اختیارمان قرار دارند بسیار خوب بود و من از همکاری ناجا راضی هستم. ما برای این سریال بیست ماشین منهدم کردیم.شاید ساخت ماتادور باعث شود تا مسئولان به این دست کارها بیشتر اهمیت دهند.

 

ماتادور

نجفی درباره مقایسه سریال های پلیسی ایرانی با سایر کشورهای جهان گفت: امکاناتی که در اختیار ما و آنها است کاملا با یکدیگر فرق دارد اما ما نسبت به امکاناتی که داشتیم تمام تلاشمان را به کار بستیم تا هالیوودی کار کنیم.

 

وی درباره اینکه چقدر تلاش شده تا در این کار پلیس ایرانی به تصویر کشیده شود گفت: سریال ماتادور یک کار سفارشی است و می خواهد قدرت پلیس را نشان دهد و نمی خواهد صرفا اکشن را نشان دهد اما یادمان نرود که نمی توانیم به یک سری خط قرمزها نزدیک شویم.باید بگویم اولین چیزی که در ماتادور شاید خیلی جلب توجه کند صحبت کردن نیروهای پلیس ما با یکدیگر است چیزی که تا به حال در سریال ها و فیلم های پلیسی دیده نشده است و این برای مخاطب جذابیت خواهد داشت باید بگویم در این باره مدیون نیروی انتظامی هستم چرا که به ما این اجازه را دادند تا ایده هایمان را پیاده کنیم.

 

او درباره لقب اکشن ترین سریال تاریخ تلویزیون به سریال ماتادور اینگونه توضیح داد: این نام توسط خبرنگارها برای ماتادور انتخاب شده اما برای توضیح باید بگویم که صحنه های اکشن کار بسیار بیشتر از سریال های اکشنی است که تا به حال مخاطب در تلویزیون دیده است.

 

ماتادور

وی درباره انتخاب نام ماتادور برای این سریال اینگونه گفت: انتخاب این نام توسط آرش قادری بود.ماتادور به معنای گاوباز و قاتل است و از آنجا که در این سریال ما با یک قاتل حرفه ای مواجه هستیم که خارج از کشور است و فرهنگ قتل در خارج از مرزها را با خود به ایران می آورد، این نام را برایش انتخاب کردیم. هم چنین ماتادور نماد شجاعت هم هست که از ویژگی های این کاراکتر با بازی علی رام نورایی است.

 

کارگردان این سریال پلیسی ضمن اشاره به حضور چهار بازیگر اصلی داستان که اتفاقا پلیس هم هستند بیان کرد:  برخی از بازیگران مان تا به حال تجربه حضور در آثار اکشن و پلیسی را نداشته اند اما برای مثال علی رام نورایی تنها بازیگر ایرانی است که دوره های پارکور را گذرانده و خودش مربی این ورزش است و برای سکانس های تعقیب و گریز ما از بدل استفاده نکردیم و علی رام به خوبی اینها را می دانست. هم چنین پوریا پورسرخ هم برای سکانس های اکشن بدن آماده ای داشت. در کل دوست داشتم توانایی بازیگرها در حدی باشد که کمتر از حضور بدلکار در این سکانس ها استفاده کنیم که این اتفاق هم صورت گرفت.

 

گفتنی است در سریال ماتادور  بازیگرانی چون پولاد کیمیایی،پوریا پورسرخ،سام درخشانی تیرداد کیایی , علیرام نورایی, مجید واشقانی، مجید مشیری , لیندا کیانی وشقایق فراهانی و ... به ایفای نقش می پردازند. این سریال به تهیه کنندگی جواد نوروز بیگی برای پخش از شبکه یک سیما ساخته شده و در هفته نیروی انتظامی نمایش داده خواهد شد.

انتهای پیام/م.م - ب.ب 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.