یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷

علی نصیریان در مراسم اختتامیه دومین جشنواره تئاتر شهر:

اگر اجازه نمی‌دادند برای تقدیر از مسئولان شهرداری بیایم دلگیر می‌شدم

تقدیر از علی نصیریان

سینما پرس- گروه هفت هنر/ مراسم اختتامیه دومین جشنواره تئاتر شهر امروز با حضور چهره‌های شاخص تئاتر در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد و در این مراسم علی نصیریان پیشکسوت عرصه هنر در میان جمعی از بزرگان تئاتر تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر سینما پرس، مراسم اختتامیه دومین جشنواره تئاتر شهر شب گذشته با حضور جمعی از هنرمندان جوان و پیشکسوت تئاتر همچون  داود رشیدی،‌ علی نصیریان، داریوش مودبیان، حسین مسافرآستانه،‌ بهزاد صدیقی، رویا افشار، پرستو گلستانی، امین زندگانی، محمد ساربان، رضا بابک، شکر خدا گودرزی، ناصر آویژه و همچنین  مسئولان فرهنگی و هنری همچون حمید شاه‌ابادی معاون امور هنری وزارت ارشاد، خوراکیان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،‌ قادر آشنا رئیس مرکز هنرهای نمایشی برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم پس از حضور مجری به روی صحنه اهدا جوایز برگزیدگان بخش های امروز تئاتر شهر و نمایشنامه خوانی و کودک و نوجوان با به روی صحنه آمدن داوران این بخش‌ها اعم از بهزاد صدیقی، محمدمهدی خاتمی،‌ رویا افشار و افشین زارعی صورت گرفت.

 

شهرام کرمی دبیر دومین جشنواره تئاتر شهر پس از اهدا بخش نخست جوایز در بخش امروز شهر و نمایشنامه نویسی و خوانی ضمن قدر دانی از حمایت های رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار داشت: دومین جشنواره تئاتر شهر اتفاق مهمی برای تثبیت جشنواره بود، و خوشحالم که بگویم 26 هزار خانواده از 66 نمایش جشنواره  دیدن کردند.

 

وی ادامه داد: بزرگداشت هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر علی نصیریان اتفاق مهمی بود که در اختتامیه این جشنواره رخ داد و این تنها کاری بود که می‌توانستیم در رابطه با این پیشکسوت تئاتر انجام دهیم.

 

در ادامه سیدقاسم ناظمی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری  گفت: تلاش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و نهادهای فرهنگی ارتقا زیست فرهنگی جامعه است. امیدواریم با یاری مردم بتوانیم قدم‌های مثبتی را در این رابطه برداریم.شور و شوق جوانان در این جشنواره پیامی به مسئولان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور است پیامی که گویای این نکته است که با هنر و فرهنگ مهربان‌تر باشند.

 

تقدیر از علی نصیریان با حضور داوود رشیدی

 

پس از آن کلیپی از علی نصیریان در رابطه با خاطرات او از عمری تلاش در عرصه هنر پخش شده و سپس با حضور  داود رشیدی، داریوش مودبیان، قطب‌الدین صادقی، اسماعیل خلج، ابوالحسن مختاباد، خوراکیان، قادر آشنا، و سیدقاسم ناظمی مراسم تجلیل از علی نصیریان برگزار شد. همچنین حسن موذنی کارشناس تئاتر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز به پاس فعالیت‌های خود تقدیر شد.

 

پویایی ویژگی مشترک تئاتر و فعالیت ما در فرهنگسرا ها است

 

امیر خوراکیان رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری با بیان این مطلب که زنده بودن و پویایی  یکی از ویژگی های هنر تئاتراست، عنوان کرد:  تاثیری که هنرمند تئاتربر مخاطب خود  دارد را نمی توان با سینما با آن همه عظمت مقایسه کرد در سینما با همه بزرگی، فناوری و صنعت است که وانمود می کند هنر وجود دارد در حالی که درواقع هنری در کار نیست و صنعت نقش آفرینی می کند.نفس به نفس بودن هنرمند با تماشاگر یکی از ویژگی های بارز تئاتراست و این ویژگی با کار ما پیوند دارد ما در فرهنگسراها نیز با مخاطبان خود ارتباط نزدیک و چهره به چهره داریم.

 

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد:  تاثیرگذاری هنر نمایش به عنوان یکی از ارزش های این هنر محسوب می شود، هنر نمایش هنر ارزشمندی است که علاوه بر تاثیرگذاری بر مخاطب دیگر هنرها مانند ادبیات و سینما را هم بارور می کند و این هنر برای پرکردن برنامه های ما قابلیت کم نظیری دارد. به همین دلیل هنر تئاتر در سرلیست برنامه های ما قرار دارد.

 

وی در رابطه با جشنواره تئاتر شهر تصریح کرد: ما در دو سال گذشته این جشنواره را برگزار کردیم با جدیت آن را ادامه می دهیم . سعی می کنیم در پرورش هنر نمایش و متناسب سازی آن با دیگر فعالیت های شهری تلاش کنیم و خوشبختانه امروز شاهد ثمر بخشی این فعالیت ها هستیم.

 

خوراکیان با بیان اینکه این جشنواره با برگزاری مراسم اختتامیه پایان نمی یابد، گفت:  این جشنواره تفاوت زیادی با دیگر جشنواره ها دارد. در سایر جشنواره ها با اختتامیه پرونده جشنواره بسته می شود اما با اتمام این جشنواره بهره گیری ما از آثار ارزشمند در همه فرهنگسراها شروع می شود. و اجرای عمومی این آثار نمایشی را پیگیری خواهیم کرد.

 

در ادامه مراسم علی نصیریان با تشویق حاضران به روی صحنه آمده و گفت: اگر به من اجازه نمی دادند که برای تشکر از محبت و لطف شما و مسوولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری روی صحنه بیایم، دلگیر می شدم.

 

تلطیف فضای فکری جامعه مهمتر از ایجاد فضای سبز است

 

وی پس از بیان خاطره ای از گذشته  گفت: این تفکر که شهرداری از لحاظ معنوی، فرهنگی، هنری و ذوقی فضا را تلطیف کند اهمیت بسیار زیادی دارد. تلطیف فضا فقط با ایجاد فضای سبز انجام نمی شود هرچند که در تهران از شمال تا جنوب شهر در این رابطه خیلی خوب کار شده است. اما فقط توجه به این جنبه کافی نیست و تلطیف فضای فکری و فرهنگی جامعه خیلی ارزشمند است.

 

نصیریان افزود: این اقدامات حق جوانان این مملکت است و باید از این حمایت ها بهره مند شوند. همین که مسوولان شهرداری در یک پارک چنین سالنی ساخته اند و جشنواره برگزار کردند قدم بزرگی است که جوانان بااستعداد خود را نشان دهند.

 

گفتنی است که اهدای جوایز به برگزیدگان بخش خیابانی و صحنه ای از دیگر بخش های این مراسم بود.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.