یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵

«خجسته» قطعاتی از اجرای دهلوی و منیر وکیلی را اجرا می‌کند

سوسن اصلانی

سینما پرس- گروه هفت هنر/ سوسن اصلانی از اجرای گروه «خجسته» پس از ماه رمضان خبر داد و گفت: در این کنسرت یکسری کار محلی که دهلوی با منیروکیلی اجرا کرده بود را برای سازهای ایرانی تنظیم کرده ام و اجرا خواهیم کرد.

سوسن اصلانی آهنگساز و نوازنده سنتور در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: به دلیل بدقولی های سالن های موسیقی کنسرت گروه «خجسته» به تعویق افتاده است.طبق قولی که خانه هنرمندان به ما داده است، پس از ماه رمضان کنسرت گروه «خجسته» را در خانه هنرمندان به روی صحنه خواهیم برد. از قبل عید صحبت هایی شده بود که اجراهایی داشته باشیم ولی درگیر بیماری های دهلوی نیز بودم.

 

این نوازنده در رابطه با جزئیات اجرای گروه «خجسته» تصریح کرد: در این اجراها دو خواننده آقا داریم که یکی قطعات ایرانی سنتی می خواند و دیگری قطعات ایرانی را با صدای کلاسیک می خواند. داوود فیاضی خواننده قطعات ایرانی سنتی و محسن فتحی که صدایی کلاسیک دارد خواننده قطعات کلاسیک هستند.

 

سرپرست گروه موسیقی «خجسته» تصریح کرد: دو شب با فتحی و دو شب با فیاضی به روی صحنه خواهیم رفت. اعضای گروه سنتی؛ داوود فیاضی آواز، امیر ذاکر نوازنده کمانچه، مریم فولادی نوازنده تار، فاطمه سید محمود نوازنده تنبک، عطیه طباطبایی نوازنده دف و خودم نیز نوازندگی سنتور و آهنگسازی قطعات را برعهده دارم.

 

وی ادامه داد: در بخش کلاسیک نیز همین گروه حضور دارند منتها حمید ذاکر به جای کمانچه نوازندگی ویولن را برعهده دارد و محسن فتحی نیز خواننده گروه است. پنج تصنیف در بخش کلاسیک با آواز فتحی اجرا خواهیم کرد که برای صدای ایشان نوشته شده است. قسمت دوم نیز یکسری کار محلی است که دهلوی با خانم مولود وکیلی اجرا کرده بودند و من آن قطعات را برای سازهای ایرانی تنظیم کردم که محسن فتحی می خواند، برنامه ای شاد و پرتحرک خواهد بود. در بخش سنتی داوود فیاضی در دستگاه راست پنجگاه اجرا خواهد کرد چهار تصنیف به همراه چهار قطعه ضربی.

 

اصلانی در پایان در خصوص وضعیت جسمی استاد حسین دهلوی، خاطر نشان کرد: حال ایشان در حال حاضر از لحاظ جسمی خوب است ولی مشکل حافظه دارند.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.