شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶

تهیه کننده برنامه شهر باران:

مجری برنامه دیگر کتانی رنگی نخواهد پوشید

علیخانی-ربانی

سینماپرس - گروه تلویزیون/ احسان ارغوانی تهیه کننده «شهر باران» معتقد است با احسان علیخانی تهیه کننده و مجری «ماه عسل» بیش از هر چیز رفاقت دارد نه رقابت و هدف هر دو این برنامه ها جذب مخاطب بیشتر برای تلویزیون است.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، ماه رمضان امسال به دلیل محدودیت زمان برخی برنامه ها با یکدیگر هم زمان شده اند. این مسئله یکی از عواملی است که باعث شده تا علاوه بر رقابت بین سریال ها برنامه های ویژه ی افطار نیز وارد یک گردونه رقابتی شوند و دائم یکدیگر را با مهمانان ویژه ایی که دعوت می کنند یا دکور خاص و توانایی مجری در اجرا و تاثیر گذاری روی مخاطب به چالش بکشند. خبر نگار تلویزیون سینماپرس برای تحلیل بیشتر این مسئله با احسان ارغوانی تهیه کننده «شهر باران» برنامه ویژه افطار شبکه یک به گفت و گو پرداخت.

 

احسان ارغوانی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تداخل زمان برنامه با زمان «ماه عسل»، سریال شبکه پنج و بعد از افطار با سریال شبکه سه فکر می کنید چقدر «شهر باران» در بین این ترافیک برنامه ها دیده می شود؟ اظهار کرد: تعیین زمان برنامه در اختیار ما نیست و برنامه ریزی معاونت سیما بوده است، در حال حاضر چهل درصد «شهر باران» با «ماه عسل» هم خوانی دارد اما با عقب آمدن اذان تا دو هفته آینده زمان اذان درست وسط برنامه شهر باران قرار می گیرد و ما تنها برنامه ای هستیم که این خصوصیت را دارد.

 

امکانات «شهر باران» را با «ماه عسل» مقایسه نکنید!

 

ارغوانی در پاسخ به این پرسش که چرا شبکه یک در مقایسه با برنامه ایی نظیر «ماه عسل» که با مجری و نام ثابت برنامه تبدیل به برند شده است، هر سال سازندگان برنامه های خود را تغییر می دهد و هنوز نتوانسته به یک ترکیب ثابت برنامه سازی برسد؟ گفت: شبکه یک چهار سالی می شود که برای ماه رمضان ویژه برنامه «شهر باران» را با همین نام دارد. ولی امسال اولین سالی است که من تهیه کننده این برنامه هستم. در این چند روز برنامه ما دائم با برنامه «ماه عسل» احسان علیخانی مقایسه شده است اما امکانات و شرایط ما با برنامه ای مانند «ضیافت الهی» یا «ماه عسل» قابل قیاس نیست با این وجود فکر می کنم ما با آیتم های جدید نوع آوری هایی داریم که از ماه عسل جلو زدیم. ما با آيتم «دستان خالی» حرف هایی جدیدی از زبان چهره های مطرح سينما، تلويزيون، ورزشكاران و چهره های فرهنگی و هنری می زنیم. این بخش آنقدر مورد استقبال قرار گرفته است که احتمال دارد ادامه آن را در قالب برنامه ایی مستقل بعد از ماه رمضان بسازیم.  در نهایت امیدوارم هرکدام از شبکه ها بهتر از دیگری باشد و این رقابت در عین رفاقت موجب شود مردم بیشتر پای تلویزیون بنشینند و از شبکه های ماهواره ایی فاصله بگیرند.

 

علی دایی با یک برگ برنده مهمان «شهر باران» می شود

 

احسان ارغوانی درباره معیار انتخاب مهمان های برنامه اشاره کرد: ما سعی می کنیم میزبان کسانی باشیم که در زندگی خود برگ برنده ای دارند. به عنوان مثال مرتضی احمدی را به عنوان قدیمی ترین کارمند صدا و سیما که هفتاد و سه سال سابقه کار دارد دعوت کردیم. دیشب سعید شهروز مهمان ما بود، امشب نیز از بین امید زندگانی به همراه همسرشان و یا علی دایی میزبان یکی از این دو خواهیم بود. علی دایی را انتخاب کردیم زیرا او نمونه فردی بود که از هیچ شروع کرد و امید زندگانی و همسرشان را به این بهانه دعوت کردیم زیرا می خواهیم نشان دهیم که زندگی زوج های هنری باثبات تر از آن چیزی است که در بین مردم شایعه شده.

 

 

شهریار ربانی مجری که قرار است «شهر باران» را اجتماعی کند!

 

وی درباره انتخاب مجری ها توضیح داد: انتخاب مجری ها بر عهده خود من بود. سه شبی که به پیشباز ماه رفتیم هادی صوتی و کریم خودسیانی (نویسنده) مجری بودند و به نوعی با دو مجری معارفی برنامه را آغاز کردیم اما بعد خود من تصمیم گرفتم با آوردن شهریار ربانی در کنار کریم خودسیانی سبک و سیاق برنامه را اجتماعی کنم. کریم خودسیانی به عنوان یک نویسنده به مسائل مختلف جامعه اشراف دارد و این تشخیص خود من بود که ایشان توانایی اجرا دارند، در حال حاضر نیز از انتخاب خود بسیار راضی ام و فکر می کنم بسیار جای پیشرفت دارند.

 

وی درباره این که آیا فکر نمی کنید شهریار ربانی برای اجرای برنامه ایی که از حوزه های مختلف مهمان دعوت می کند تخصص کافی را دارا نباشد؟ بیان کرد: در کنار شخص مسلطی مانند کریم خودسیانی شهریار ربانی می تواند کمی برنامه را اجتماعی و جوان پسند کند. یک مجری به تنهایی نمی تواند در همه امور تسلط داشته باشد. شب اول ایشان در دقیقه نود به ما اضافه شدند و سوال هایشان را فی البداهه پرسیدند، برنامه زنده مشکلات خاص خود را دارد، فکر می کنم اگر قدری به ما زمان بدهید همه مشکلات حل می شود، از شب دوم برای ایشان سوال طراحی کردیم.

 

وی در ادامه درباره نحوه لباس پوشیدن شهریار ربانی در شب اول گفت: شب اول همیشه ایراداتی هست خود ما از اینکه ایشان کتانی رنگی به پا داشتند راضی نبودیم و این مسئله دیگر تکرار نخواهد شد.

 

 ارغوانی با اشاره به این موضوع که هدف اصلی اش از تهیه «شهر باران» نشاط آوری است، عنوان کرد: در این برنامه با همین سیاست بخش موسیقی بولد شده است. در جشن رمضان این ما نیستیم که مهمان خدا هستیم خدا مهمان ما می شود و  ما بیشتر از روزهای دیگر سال یاد خدا می کنیم. در این ماه باید در کنار خدا شاد بود.

 

وی در پایان اضافه کرد: در شب های قدر از چهره های مذهبی متفاوت و مداحانی که کمتر دیده شده اند استفاده خواهیم کرد. برای عید فطر نیز دو ویژه برنامه از ابتدای صبح تا زمان معمول خود برنامه در دو روز تعطیلی خواهیم داشت.

 

«شهر باران» هرشب بعد از خبر ساعت ۱۹ از شبکه یک آغاز و تا قبل از خبر ساعت ۲۱ ادامه دارد.

 

 

انتهای پیام/ن/ب/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.