شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶

رقابت نزدیک سه انیمیشن در تابستان سال جاری

انیمیشن های تابستان 2013

سینما پرس- گروه سینما/ انیمیشن‌های سینمایی «دانشگاه هیولاها»، قسمت دوم «نکوهشم کن» و «توربو» 3 اثر پرفروشی هستند که گیشه سینماها در تابستان سال جاری شاهد رقابت نزدیک آن‌ها با یکدیگر است.

به گزارش خبرنگار سینما پرس، هالیوود برای کسب درآمد هرچه بیشتر در تابستان هر سال پروژه‌های عظیمی را روانه سینماهای سراسر جهان می‌کند. در سال جاری نیز چندین فیلم سینمایی مانند «مرد آهنی 3» (Iron Man)، «مردی از فولاد» (Man of Steel)، «تفنگدار تنها» (The Lone Ranger) و غیره از جمله امیدهای هالیوود برای رسیدن به درآمدی قابل توجه در تابستان سال جاری است، اما در این میان برخی از انیمیشن‌های سینمایی نیز هستند که می‌توانند رقابتی پایاپای را با فیلم‌های سینمایی پرهزینه هالیوود در گیشه تابستانی داشته باشند.

 

جدیدترین محصول استودیو «پیکسار» به نام «دانشگاه هیولاها» (Monsters University)، قسمت دوم انیمیشن پرفروش «نکوهشم کن» (Despicable Me) و محصول جدید استودیو «دریم ورکز» به نام «توربو» (Turbo) 3 انیمیشن سینمایی هستند که فروش بالای آن‌ها در تابستان سال جاری به راحتی قابل پیش بینی است.

 

انیمیشن «دانشگاه هیولاها» به کارگردانی دن اسکانلان در تاریخ 21 ژوئن (31 خرداد) سال جاری روی پرده سینماهای آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان می‌رود. با توجه به اینکه قسمت نخست این انیمیشن‌ها به نام «شرکت هیولاها» (Monsters Inc) با اکران در سال 2001 میلادی توانسته بود فروشی برابر با 563 میلیون دلار را در سراسر جهان رقم بزند، بسیاری از کارشناسان هالیوودی پیش بینی کرده‌اند که دومین قسمت این انیمیشن‌ها نیز بتواند به فروشی بالایی دست یابد.

 

رابرت ال. بیرد فیلمنامه «دانشگاه هیولاها» را نوشته است و بازیگران مطرح و برجسته هالیوودی مانند بیلی کریستال، هلن میرن، جان گودمن و استیو بوسکمی نیز به جای شخصیت‌های این انیمیشن حرف زده‌اند. این قسمت ماجرای دوستی بین «مایک» و «سالی» در دانشگاه را به تصویر می‌کشد.

 

دیگر انیمیشنی که هالیوود به فروش بالای آن در تابستان چشم امید بسته است قسمت دوم «نکوهشم کن» است. این اثر نیز همانند «دانشگاه هیولاها» به دلیل اینکه قسمت نخست آن با اکران در سال 2010 میلادی توانسته بود فروش خوب و قابل توجهی برابر با 544 میلیون دلار را در سینماهای سراسر جهان کسب کند، سرمایه‌گذاران هالیوودی را امیدوار کرده تا به فروش بالایی دست یابد.

 

پیر کافین به همراه کریس رنواد کارگردانان قسمت دوم «نکوهشم کن» هستند و کن داریو و سینکو پل نیز فیلمنامه این اثر را نوشته‌اند. همچنین استیو کارل، کریستن ویگ و کن جئونگ نیز از جمله بازیگران برجسته‌ای هستند که به جای شخصیت‌های این پروژه حرف زده‌اند.

 

در قسمت دوم انیمیشن سینمایی «نکوهشم کن»، گرو توسط یک تیم ضد شرور به استخدام در می‌آید تا بتواند به آن‌ها کمک کند تا با یک گروه جدید جنایتکار بتوانند مصالحه و معامله کنند.

 

قسمت دوم «نکوهشم کن» نیز در تاریخ 3 جولای (12 تیر) تابستان سال جاری روی پرده سینماهای آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان می‌رود.

 

جدیدترین محصول استودیو «دریم ورکز» به نام «توربو» نیز دیگر انیمیشن سینمایی است که پیش بینی می‌شود بتواند فروش بالایی را در سراسر جهان برای خود رقم بزند.

 

دیوید سورن کارگردان «توربو» است و دارن لمکه و رابرت دی. سیگل نیز به طور مشترک فیلمنامه این انیمیشن سینمایی را نوشته‌اند. همچنین رایان رینالدز، پل جیاماتی و مایا رودلف نیز از جمله بازیگران هالیوودی هستند که به جای شخصیت‌های این انیمیشن سینمایی حرف زده‌اند.

 

«توربو» داستان یک حلزون معمولی یک باغ را به تصویر می‌کشد که به دلیل یک حادثه به آرزوی دیرینه‌اش که حرک با سرعت زیاد و پیروزی در سری مسابقات سرعت است دست یابد.

 

انیمیشن سینمایی «توربو» نیز در تاریخ 17 جولای (26 تیر) تابستان سال جاری روی پرده سینماهای آمریکای شمالی وسایر کشورهای جهان می‌رود.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.