دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما اعلام کرد:

5000 کمک هزینه سفر به عتبات برای برندگان طرح 1447

حسن گروسی مدیر شبکه قرآن

سینماپرس: گروه تلویزیون/ شبکه قرآن و معارف سیما در آستانه فرا رسیدن تابستان، طرح تابستانی 1447 با محوریت حفظ قرآن کریم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، در نشست خبری این طرح قرآنی که روز یکشنبه دوازدهم خرداد ماه در صدا و سیما برگزار شد، « حسن گروسی» مدیر شبکه قرآن و دبیر شورای معارف سیما در حضور خبرنگاران گفت: «طرح 1447 با هدف حفظ، آموزش روخوانی، فصیح خوانی و تشکیل کلاس های آموزش قرآن، جزء «29 قرآن» را بازخوانی خواهد کرد. این طرح از 30 خرداد سال جاری در روز ولادت حضرت علی اکبر که به روز جوان معروف است، افتتاح می شود و 16 شهریور در ولادت حضرت معصومه و روز دختران به پایان می رسد».

مسابقه نقاشی برای کودکان از جزء 29 قرآن

گروسی در ادامه در تشریح جزئیات بیشتر این طرح افزود: «این طرح علاوه بر استودیو اصلی سیما فیلم، در بوستان ها، امام زاده ها و مساجد با مردم ارتباط خواهد داشت. مسابقه این طرح در دو بخش حضوری و غیر حضوری برگزار می شود. بخش حضوری در کانون ها، استودیو سیما فیلم، بوستان ها و مراکز استان ها و بخش غیر حضوری از طریق تلفن، مسابقه پیامکی و اینترنتی برگزار خواهد شد».

وی درخصوص نحوه اطلاع رسانی این طرح برای شرکت مخاطبان نیز بیان کرد: «اطلاع رسانی بخش مسابقه این طرح از طریق روزنامه های کثیرالانتشار به خصوص روزنامه جام جم صورت می گیرد و علاقمندان برای اطلاع از نحوه شرکت در مسابقه می توانند روزنامه مذکور را در ایام فوق مطالعه کنند».

گروسی در خصوص جزئیات این طرح گفت: «این طرح بخش خاصی برای کودکان و نوجوانان دارد تا بتوانند از مضامین «جزء 29 قرآن» نقاشی بکشند. در بخش دانشگاهی نیز پایان نامه هایی که موضوعیت داشته باشند ، مورد حمایت مالی قرار خواهند گرفت».

نحوه اهدای جوایز

گروسی همچنین در رابطه با جوایز مسابقه بیان کرد: «به منظور تشویق و تجلیل از شرکت کنندگان، به برگزیدگان این طرح و برندگان، 5000 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات پرداخت خواهد شد». گروسی در پاسخ به خبرنگار ما در رابطه با این که «آیا جوایز به موقع پرداخت خواهد شد و اگر برندگان اعتراضی در مورد نحوه دریافت جوایز داشتند چه باید بکنند»؟ گفت: «اهدای جوایز این طرح را مرکز توسعه و ترویج فعالیت قرآنی تقبل می کند و در سال های گذشته به محض دریافت جوایز از این سازمان، ما آن را به اهداء کرده ایم. در دوره های گذشته تعداد و حجم هدایا خیلی بالا نبود و تقریبا به موقع پرداخت شد که امیدواریم در این دوره نیز این اتفاق رخ دهد».

شرکت کنندگان، از کودک 5 ساله تا پیرمرد 95 ساله

مدیر شبکه قرآن همچنین  درباره  مکان برگزاری کلاس ها  نیز تصریح کرد: «کلاس های این طرح در سازمان دارالقرآن استان ها برگزار می شود. اطلاعات دقیق در این رابطه را به زودی در سایت مربوط به این طرح قرار می دهیم که شرکت مخاطبان و علاقمندان در این کلاس ها، نسبت به مسابقات پیامکی و حضور در استودیو، یادگیری بیشتری برای مخاطبان و علاقمندان به شرکت در مسابقه  به دنبال خواهد داشت».

 

گروسی همچنین در رابطه با استقبال از این طرح گفت: «در سال گذشته شرکت کنندگان در این طرح  از پیر مرد نود و پنج ساله تا کودک پنج ساله را شامل می شده که نزدیک به پنج میلیون نفر از سراسر ایران در این طرح شرکت کردند».

وی در پایان اضافه کرد: «از 27 رجب مبعث حضرت رسول طرح بزرگی به نام ختم قرآن به نیت تعجیل در فرج تا نیمه شعبان برگزار خواهد شد تیزر این طرح نیز از چند روز آینده پخش خواهد شد که به نسبت دوره های قبل تبلیغات گسترده تری خواهد داشت و مدت آن نیز طولانی تر خواهد بود».

انتهای پیام/ ع. ن ـ ب.ب

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.