شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱

شبکه نمایش خانگی در آستانه انتخابات رونق گرفته است؟

راعی: «عصر روز دهم» در این فضا وارد شبکه نمایش خانگی شد تا دیده نشود

نمایی از فیلم عصر روز دهم به کارگردانی مجتبی راعی روایتگر روزهای جنگ

سینماپرس-گروه سینما/با ورود فیلم «زندگی خصوصی» و «عصر روز دهم» به شبکه نمایش خانگی و خبرهایی از ورود چند فیلم پر فروش در هفته بعد این سوال را ایجاد کرده که چرا این ایام برای ورود فیلم های مختلف به شبکه نمایش خانگی انتخاب شده است؟ آیا این فیلم ها می تواند در آستانه انتخابات شبکه نمایش خانگی را با رونق مواجه کند؟

به گزارش خبرنگار سینماپرس، در چند روز گذشته «زندگی خصوصی» به کارگردانی حسین فرح بخش در حالی در سکوت خبری به بازار نمایش خانگی آمده است که در زمان اکران با اعتراضات و واکنش های متفاوتی رو به رو شده بود.

 

با توجه به نزدیکی به انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری در ایران و بذل توجه بیشتر رسانه ها و مخاطبان به تلویزیون و حاشیه های مناظرات انتخاباتی و تمامی خبرهای حواشی این رویداد مهم سیاسی، شرایط اکران فیلم ها و پخش در شبکه خانگی هم تغییر کرده است.

 

یکی از این تغییرات هم می تواند پخش به دور از هیاهو و حاشیه فیلم هایی باشد که در اکران با اعتراضات و مشکلات زیادی رو به رو شده اند. فیلم «زندگی خصوصی» همانطور که اشاره شد از این هیاهوی رسانه ای بهترین استفاده را برده تا مانند فیلم «گشت ارشاد» که هم در اکران و هم در پخش شبکه خانگی آن مشکلاتی ایجاد شد دچار دشواری نشود. «زندگی خصوصی» با تیراژی حدودا 600 هزار نسخه و البته با یک سری ممیزی نسبت به نسخه اصلی از صبح روز نهم خرداد با تغییر اسم زمان اکران که «خصوصی» بود در شبکه نمایش خانگی توزیع شد.

 

«عصر روز دهم» به کارگردانی مجتبی راعی هم دوم خرداد پس از سه سال گذشت از اکران به شبکه نمایش خانگی آمد در حالی که دو محرم در دوسال گذشته تاریخ پخش این فیلم که با موضوعی آیینی در مورد عاشورا ساخته شده است اعلام شده بود.

 

مجتبی راعی در گفتگو با سینماپرس در مورد پخش فیلم اش در این شرایط در شبکه نمایش خانگی گفت: آن هایی که این تصمیم را گرفته اند نمی خواستند این فیلم درست دیده شود.

 

وی توضیح داد: در این فضای انتخاباتی قطعا فیلم ها کمتر دیده می شوند و این تصمیم از ما نبوده چون ما دلمان می خواهد فیلممان بعد از سه سال دیده شود.

 

کارگردان عصر روز دهم اضافه کرد: در زمان اکران فیلم هم ما با مشکلاتی مواجه بودیم که نشان می دهد دیده شدن اینطور فیلم ها چه در اکران سینما و چه نمایش خانگی خواست خیلی ها نیست.

 

در روزهای آینده هم «زندگی خصوصی خانم و آقای میم» و «قاعده تصادف» و مستند جنجالی «سرگردون» در مورد ماهواره به بازار نمایش خانگی خواهند آمد و در شرایط عادی می شد با این فیلم ها فصل پر رونقی را برای این شبکه پیش بینی کرد اما با توجه به این شرایط ملتهب این سوال ایجاد می شود که پخش کنندگان این فیلم ها به دنیال چه هدفی هستند.

 

«زندگی خصوصی خانم و آقای میم» به کارگردانی روح الله حجازی در هنگام اکران در جشنواره بیشت و نهم فجر با مشکلاتی مواجه شد و این مشکلات حتی فیلم بعدی وی را که اکران آن در بلاتکلیفی به سر می برد تحت تاثیر قرار داد. شاید وجود همین مشکلات حاشیه ای در اطراف فیلم در تصمیم برای ورود این فیلم در این زمان به شبکه خانگی بی تاثیر نبوده باشد.

 

«قاعده تصادف» بهنام بهزادی هم که از چند هفته دیگر به این شبکه اضافه خواهد شد که با توجه به گذر از انتخابات امیدواریم به رونق شبکه خانگی کمک کرده و در هیاهوی انتخاب رییس جمهور جدید به سرنوشت دیگر فیلم ها دچار نشود.

 

 

انتهای پیام/ع/ - ب. ب 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.