یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳

با ساخت همزمان سه سریال توسط یک فرد/

رکورد سریال سازی توسط یک تهیه کننده تلویزیونی شکسته شد

علی لدنی

سینماپرس-گروه تلویزیون/ مشکلات اقتصادی که این روزها گریبان گیر تلویزیون شده، بسیاری از تهیه کنندگان تلویزیونی را بیکار کرده است اما در چنین شرایطی «علی لدنی» تهیه کننده سینما و تلویزیون توانسته به طور همزمان تهیه کنندگی سه پروژه تلویزیونی را به صورت همزمان به دست بیاورد.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، تهیه کنندگی سریال های تلویزیونی مسوولیتی حساس و پیچیده است که نیاز به زمان و دقت فراوان دارد و در اغلب موارد تهیه کنندگان فقط می توانند تولید یک سریال را در دست داشته باشند. البته در مواقعی هم با پایان تصویربرداری یک سریال تلویزیونی و آغاز مراحل پَس از تولید آن اثر، تهیه کننده فرصت ساخت سریالی جدید را پیدا می کند.

 

«علی لدنی» در سینمای ایران تهیه کننده فیلم هایی همچون: «بشارت به یک شهروند هزاره سوم»، «برف روی شیروانی داغ»، «بالاتر از آسمان» و... بوده است. سریال «از یاد رفته» و «تبریز مه آلود» نیز آثار تلویزیونی وی در مقام تهیه کننده بوده است. لدنی از سال گذشته تهیه کنندگی سریال «معمای شاه» به کارگردانی محمد رضا ورزی را به عهده گرفت. سریالی تاریخی که به زندگی محمد رضا شاه پهلوی در دوران های مختلف می پرداخت. او همزمان تهیه کننده سریال «نوشدارو» به کارگردانی جواد اردکانی نیز هست. سریالی با حال و هوای دفاع مقدسی و پراکندگی لوکیشن گسترده که از تهران تا مشهد و جنوب کشور و حتی خارج از کشور را شامل می شود. در چنین شرایطی هفته گذشته خبری منتشر شد که از آغاز تهیه کنندگی سریال جدیدی به نام «گذر از رنج ها» به تهیه کنندگی لدنی و کارگردانی «فریدون حسن پور» خبر می داد. این سریال نیز اثری تاریخی است که در شمال کشور مقابل دوربین می رود.

 

علی لدنی در گفت و گو با خبرنگار تلویزیون سینما پرس، درباره چگونگی فراهم کردن امکان اجرای این سه پروژه به طورهم زمان گفت: « من فقط تهیه کنندگی سریال معمای شاه و نوشدارو را بر عهده دارم». این در حالی است که در پی گیری خبرنگار ما از گروه سریال شبکه یک نام علی لدنی به عنوان تهیه کننده سریال «گذر از رنجها» نیز ذکر شد.

 

لدنی با اشاره به مشکلات مالی شدید خود درخصوص همزمانی ساخت چند سریال بیان کرد: «من سریال ها را سر وقت به پخش می رسانم و مشکلی در رابطه با حضور خود بر سر هر دو پروژه ندارد».

 

خبرنگار سینماپرس در پی گیری این موضوع با گروه فیلم و سریال شبکه یک نیز تماس گرفت. کارمند این گروه عنوان کرد «این سه پروژه از نظر زمان بندی هر کدام در مراحل مختلف تهیه هستند و نیاز به حضور دائم تهیه کننده ندارند».

 

کارمند این گروه که پاسخگوی سوال های ما بود در پایان اضافه کرد: «انتقاد کمکی به افراد کوشا نمی کند و این مسئولیت به علت توانایی های این فرد به دوش او گذاشته شده و نتیجه حاصل به قطع رضایت بخش خواهد بود».

 

خبرگزاری سینمای ایران امیدوار است این فرصت در اختیار سایر تهیه کنندگان صاحب نام و موفق نیز گذاشته شود تا آنها که مدت هاست بیکار و خانه نشین شده اند، توانایی های خود را با تولید حداقل یک سریال در این عرصه نشان دهند.

 

انتهای پیام/ن/ب/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.