شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۴

طالبی کناری: موضوع ورک شاپ بعدی بررسی شاهنامه خوانی و موسیقی است

رضا طالبی کناری

سینما پرس- گروه هفت هنر/ رضا طالبی کناری از برپایی کارگاه موسیقی با موضوع «بررسی شاهنامه خوانی و موسیقی» خبر داد.


رضا طالبی کناری آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: ما برای اولین بار اقدام به برپایی ورک شاپ های یک روزه موسیقی برای مخاطب عام کرده ایم که دو دوره آن برگزار شد و در حال حاضر مشغول برنامه ریزی برای برپایی دوره سوم این ورک شاپ ها هستیم.

وی افزود: معمولا ورک شاپ ها و کارگاه ها برای افراد متخصص در نظر گرفته می شود ولی من در این کارگاه ها قصد داشتم همه نوع مخاطبی را داشته باشیم. خیلی از مردم نغمه ای گوش میدن یا زمزمه میکنن که هیچ اطلاعات موسیقیایی راجع به اون ندارن و دوست دارن که طرز صحیح خوندن و یا اینکه شاعر در اون قرن در چه دستگاهی با چه وزنی خوانده شده رو بدونن. با انگیزه شناخت موسیقی به تمامی علاقمندان موسیقی این ئرک شا ها را برگزار و در آن ها دستگاه های موسیقی ایرانی را و ارتباط آن با اشعار ایرانی را مورد بررسی قرار دادم.

این آهنگساز تصریح کرد: این کارگاه ها به همراه یک کارشناس شعر، یک کارشناس آواز و یک گروه موسیقی که برای حدود 40 تا 50 نفر برگزار شد. یک دوره این ورک شاپ حافظ و موسیقی و ورک شاپ دیگر سعدی و موسیقی نام داشت که در این ورک شاپ ها اشعاری از این دو شاعر انتخاب کرده و براساس گونه های موسیقی و دستگاه های موسیقی ایرانی مورد بررسی قرار گرفت و بحث هایی ارائه شد.

وی ادامه داد: دوره اول کارگاه ها اسفندماه 90 در آموزشگاه موسیقی عشاق برگزار شد که حافظ و موسیقی نام داشت و دوره دوم اردیبهشت ماه 91 در همان آموزشگاه با عنوان سعدی و حافظ برپا شد. در این کارگاه ها امیر فراز از مجری های رادیو و تلویزیون و مدیر دوبلاژ و کارشناس شعر، محمود محمد کریمی از کارشناسان آواز و تجزیه تحلیل آوازهای ایرانی حضور داشتند.

طالبی کناری در پایان خاطر نشان کرد: این کارگاه ها بصورت مستمر با اشعار شعرای دیگر و دستگاه های مختلف موسیقی ایرانی ادامه پیدا خواهد کرد. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته کارگاه بعدی قرار است اوایل مهرماه با موضوع شاهنامه خوانی و بررسی داستان سیمرغ و مستاصل شدن رستم با حضور چهار خواننده برگزار شود.

انتهای پیام/ص

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.