پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۸

گام به گام با افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر/

شمقدری: خط مشی جشنواره همگرایی سینماگران است

شمقدری معاونت سینمای ارشاد

رئیس سازمان سینمایی کشور در مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر گفت: در هفته های اخیر برخی رسانه ها جشنواره را فرصتی برای همگرایی سینماگران دانستند و در واقع این مشیی بود که به دبیر جشنواره برای برگزاری این دوره سپرده شده بود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، جواد شمقدری؛ ریاست سازمان سینمایی کشور در مراسم افتتاحیه  سی و یکمین جشنواره فیلم فجر گفت: دهه چهارم شروع شد و باید افق بلند آن پایه ریزی شود که نسبت به سه دهه گذشته چه چالش هایی داشته است. سه ویژگی سینمای ایران که نخستین آن سینمای ایران پدیده ای ارزشمند دانست که در عرصه داخلی و خارجی جایگاه ویژه ای دارد

وی در ادامه صحبت های خود افزود: دوم طرفیت نیروی انسانی فراوانی در این حوزه وجود دارد سوم ایران در رغابت های مختلف به شدت نیازمند یک سینمای پیشرو است شناخت موقعیت های اجتماعی برای برنامه ریزی جهت برنامه ریزی برای دهه چهارم سینما ضروری است.

این مقام مسئول سینمایی اضافه کرد: ایران اسلامی در معرض تهاجم های مختلف است باید با دانش بصری به معنای دیدن فیلم بن مایه ضعیف مخاطب را افزایش داد.

وی خاطر نشان کرد: ماهیت سینما سرگرمی است که نیازمند سرمایه گذاری و جذب اعتبار است آچه امروز به عوان اختلاف صنفی مزرح می شود ناشی از ضعف های عدم توجه به ماهیت سینماست.جشنواره امسال شاهد حضور چهار نسل است که حضور نسل چهارم زنگ خطری را برای همه به صدا در آورده که به قدری در سینما رشد داشته اند که می تواند جای پای سینماگران قدیمی باشند.

سل دوم و سوم در جستجوی مسیرهای طی نشده و حسرت فرصت های از دست رفته است تلاش های نسل اول سینما روز به روز مهار نشدنی تر می شود.

شمقدری در پایان اذعان داشت: در هفته های اخیر برخی رسانه ها جشنواره را فرصتی برای همگرایی سینماگران دانستند و در واقع این مشیی بود که به دبیر جشنواره برای برگزاری این دوره سپرده شده بود. هماطور که سیمرغ بعد از سه دهه قاب نشینی عبور کرد سینمای ایران هم در فضایی احساسی و عاطفی اوج گیرد.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.