پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۰

گزارش سینماپرس از نشست «بیداری»؛

حاجی میری: نظر منتقدان برایم مهم نیست/ منتقدان نشست «بیداری» را ترک کردند

جشنواره سی ام

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «بیداری» به کارگردانی فرزاد موتمن با جنجال میان منتقدان، خبرنگاران و تهیه کننده فیلم رو به رو شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، این نشست با حضور فرزاد موتمن(کارگردان)، سعید حاجی میری(تهیه کننده)، شقایق فراهانی(بازیگر)، مازیار فکری ارشاد(منتقد) و اجرای محمود گبرلو برگزار شد.

در ابتدای نشست موتمن درباره مراحل ساخت این فیلم گفت:اواسط دی ماه 87 بود که فیلمنامه ای از سبحان فیلم به دست من رسید به نام "راز گل اقاقیا"که ظاهرا یکی از فیلمنامه منتخب فارابی بود. وقتی من فیلمنامه را خواندم چیزهایی در آن بود که من را جذب کرد. چرا که این بار با یک ملودرام روبرو بودیم که برای مخاطب معمولی سینما ساخته می شد. داستان فیلم در سه لایه زمانی اتفاق می افتاد و احساس کردم که تجربه خوبی است.

وی در ادامه افزود: فیلمنامه این کار بصورت خطی روایت نمی شد و تماشاچی باید از خلال قصه عبور می کرد و در آخر فیلمنامه توسط سعید حاجی میری بازنویسی شد.

سعید حاجی میری نیز در ادامه افزود: من بچه مسلمان هستم و فرزند انقلابم و سینما را هم بخاطر همین چیزها دوست دارم و دغدغه ای هم غیر از این ندارم و طبیعی است که به دنبال موضوعاتی هستم که با فرم های کمی نو تر تجربه کنم و در عرصه های قدم بگذارم که کمتر کسی آن مسیر را رفته است.

در ادامه مازیار فکری ارشاد منقد برنامه افزود: من اینجا درباره فیلمی از فرزاد موتمن صحبت نمی کنم و درباره چیزهایی که بر روی پرده دیدم صحبت می کنم . جایگاه منطق روایتی در فیلم کجاست؟

وی در ادامه با ابراز تعجب از گاف هایی که در فیلم وجود دارد، گفت: بازی کردن با زمان کار دشواری است به خصوص در تهران که فضا روز به روز تغییر می کند و این فیلم را تبدیل به یک فیلم ضعیف کرد.

حاجی میری در پاسخ به انتقادهای فکری ارشاد در مورد فیلم گفت: برای من فرزند شهیدی که گفت سال ها منتظر چنین فیلمی بوده است اهمیت دارد نه صحبت های این جماعت منتقدان.

پس از این بی احترامی حاجی میری به منتقدان، مازیار فکری ارشاد و جمع زیادی از منتقدان و خبرنگاران سالن جلسه را ترک کردند.

اما در پی تذکرهای مکرر گبرلو به خبرنگاران و حاجی میری تعدادی از حاضران در سالن برای مطرح کردن پرسش های خود ماندند.

ماجرا به همین جا ختم نشد و حاجی میری در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد بودجه فیلم به بی حرمتی های خود ادامه داد و موجب شد محمود گبرلو به خاطر عدم حفظ ادبیات مناسب این تهیه کننده سالن را ترک کرد.

انتهای پیام/ ف/ ا ک



ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.