جمعه ۲۲ مهر ۱۳۹۰ - ۰۲:۱۷

تقدیر از بانوان موسیقی خاتمه بخش جشن خانه موسیقی

تقدیر از برگزیدگان در  اختتامیه دوازدهمین جشن خانه موسیقی

اختتامیه دوازدهمین جشن خانه موسیقی، چهارشنبه شب ساعت 19:30 در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری سینمای ایران، دوازدهمین جشن خانه موسیقی پس از برپایی سه شب جشن به یادواره سه هنرمند فقید و بزرگ موسیقی چهارشنبه شب خاتمه یافت. این جشن با حضور هنرمندان و مسوولان فرهنگی و موسیقی کشور از جمله حمید شاه آبادی، محمد میرزمانی، محمد سریر، حمیدرضا نوربخش، مجید سرسنگی، احمد مسجد جامعی، مصطفی پورتراب، داریوش پیرنیاکان، مریلا زارعی، مجید جوزانی، داوود گنجه ای، نادر گلچین، صدیق تعریف و ... برگزار شد.

در ابتدا حمیدرضا نوربخش دبیر جشن و مدیرعامل خانه موسیقی اظهار کرد، جشن امسال دوازدهمین جشن خانه موسیقی است که متجاوز از 11 هزار نفر عضو در سرتاسر کشور دارد .آنچه مهم است اینکه در جشن امسال بخشی وجود دارد که از سال گذشته آغاز کرده ایم و آن، بحث برگزیدگان آلبوم سال و کتاب سال موسیقی بوده است که خوشبختانه در دومین سال بهتر برگزار شده است.

وی افزود: امسال از بین 100 آلبوم و 130 کتاب این گزینش صورت گرفته که رقم قابل توجهی است. برای داوران هم این رقم قابل توجه بود که ما در یک سال 130 کتاب در زمینه موسیقی داشتیم. جا دارد از هیئت داوران تشکر کنیم که زحمت بسیار زیاد و شبانه روزی کشیده اند.

دبیر دوازدهمین جشن خانه موسیقی تصریح کرد: نکته دیگر در جشن امسال این است که جشن ما در چهار شب برگزار شد که سه شب آن مربوط به سه استاد فقید موسیقی می شد. ما سعی کردیم برنامه های ارکسترال را در جشن خانه موسیقی امسال داشته باشیم. ارکستر تشکیل دادن کار ساده ای نیست مخصوصا اینکه حمایت درستی هم نداشته باشد. خانه موسیقی وظیفه خود می دانست از آن ها حمایت کند و ما اجرای این گروه ها را در این سه شب داشتیم. همین جا صمیمانه از آن ها برای این همکاری و محبت تشکر می کنم.

وی خاطر نشان کرد: در بخش برگزیدگان آلبوم و کتاب؛ خانه موسیقی نهادی است که هیچ گونه وابستگی دولتی ندارد و از نظر مالی توان زیادی ندارد. در بخش جوایز ممکن است ما با سینما مقایسه شویم که من خواهشم این است که مقایسه نکنید و گلایه ای نشود چون بضاعت مالی خانه موسیقی کم بوده است. آنچه مهم است بخش معنوی این کار است ما یک رقابت جدی داریم که فکر می کنم ثمرات خوبی خواهد داشت و بتوانیم شاهد نتایج آن باشیم.

وی در خصوص نمایشگاه آثار موسیقی گفت: در چند سال گذشته یک بار این نمایشگاه برگزار شده بود که متاسفانه عقیم ماند؛ ما تلاش کردیم امسال بدون هیچ حمایتی به شکل خصوصی آن را برپا کنیم که در این زمینه باید از موسسات رسانه های شنیداری تشکر کنم که با ما به خوبی همکاری کردند. امیدوارم در سال های بعد این جشن در تعداد شب های بیشتری برگزار شود.

پس از صحبت های نوربخش کلیپی از محمد نوری پخش شد و سپس داریوش پیرنیاکان متن بیانیه هیات مدیره خانه موسیقی را قرائت کرد.

در ادامه از بانوان عرصه موسیقی تقدیر به عمل آمد و توسط محمد سریر، داوود گنجه ای، نادر گلچین و هوشنگ ظریف تندیس های جشن خانه موسیقی به هنگامه اخوان، ارفع اطرایی، افلیا پرتو، پری زنگنه، سودابه شمس، پروین صالح، که حضور نداشت، فاطمه واعظی (پریسا)، نسرین ناصحی و شهلا میلانی اهدا شد.

این بخش از برنامه با اجرای بسیار زیبای گروه سازینه به سرپرستی پیمان بزرگ نیا به پایان رسید.

در بخش دوم جشن خانه موسیقی انتخاب آلبوم و کتاب برتر توسط هیئت داوران صورت گرفت.

هوشنگ ظریف، حسین علیزاده، نصرالله ناصح پور، داوود گنجه ای و داریوش پیرنیاکان از اعضای هیئت داوران انتخاب آلبوم در بخش موسیقی سنتی هستند.

در این بخش آلبوم «باده نوشین» به عنوان بهترین آلبوم برگزیده شد. آلبوم برگزیده دوم و سوم به ترتیب «هوای آفتاب» و «خانه غریب» نام داشت. برای بهترین آهنگساز در این بخش در رتبه اول هیچ انتخابی صورت نگرفت و نوید دهقان برای آلبوم «هوای آفتاب» نفر دوم و پویان بیگلر برای آلبوم «خانه غریب» و هوشنگ فراهانی برای آلبوم «باده نوشین» در جایگاه سوم قرار گرفتند. و اما بهترین خواننده در این بخش وحید تاج برای آلبوم « خانه غریب» و سالار عقیلی نفر دوم برای آلبوم «باده نوشین» بودند.

هیئت داوران بخش آلبوم موسیقی کلاسیک تقی ضرابی، هوشنگ کامکار و ارسلان کامکار هستند.

در این بخش آلبومی به عنوان بهترین انتخاب نشد و بهترین آهنگسازی به فردین خلعتبری برای آلبوم «به خاطر سنگفرشی که مرا به تو می رساند» تعلق گرفت. کارن همایونفر برای آلبوم «سرانجام» رتبه دوم و علی قمصری برای آلبوم «بدرود بدرود» به عنوان نفر سوم انتخاب شد.

در اینجا محمدرضا صادقی از شاگردان محمد نوری قطعه «همان بودی که می گفتی» را با شعری از افشین یداللهی اجرا کرد. و سپس معرفی کتاب برتر صورت گرفت.

علیرضا مشایخی نفر اول در بخش کتب آموزشی حسین میثمی نفر اول در بخش کتب پژوهشی و سیروس جمالی نفر اول در بخش کتب ترجمه شدند.

در بخش آموزشی نسبی احمدی در رتبه دوم و حمید نعمت الله زاده در رتبه سوم قرار گرفتند. در بخش پژوهشی بهمن کاظمی بعنوان نفر دوم و بابک خضرائی بعنوان نفر سوم انتخاب شدند. در بخش کتب ترجمه هم مسعود ابراهیمی به عنوان نفر دوم انتخاب شد. هیئت داورات در این بخش رتبه سوم را انتخاب نکردند.

هیئت داوران بخش کتاب مصطفی پورتراب، هومان اسعدی و محمدرضا فیاض بودند.

در بخش پایانی این جشن چهار هنرمند بزرگ؛ اردشیر کامکار نوازنده کمانچه، وحید اسداللهی نوازنده ناقاره، بهداد بابایی نوازنده سه تار و کامبیز گنجه ای نوازنده تمبک به هنرنمایی پرداختند و دوازدهمین جشن خانه موسیقی با نوای سازهای این چهار هنرمند و طنین زیبای موسیقی آن ها خاتمه یافت.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.