جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶

دبیر سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر:

امسال چون ما هیات انتخاب نداشتیم همزمان فیلم‌ها را می‌بینیم یعنی هم داوران ما و هم شورای پروانه نمایش آثار را می‌بینند

محمدمهدی طباطبایی نژاد

سینماپرس: سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد دبیر سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر ضمن تشریح فرآیند صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های این دوره، درباره آخرین وضعیت دو فیلم «شیشلیک» و «قاتل و وحشی» توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در گفتگو با مهر درباره وضعیت پروانه نمایش فیلم‌های واجد شرایط برای حضور در این رویداد گفت: هر فیلمی که در جشنواره به نمایش دربیاید و داوران آن را ببینند حتماً پروانه نمایش خواهد داشت. فیلمِ بدون پروانه نمایش نه در جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود و نه داوران آن را می‌بینند. ممکن است قبل از پروانه نمایش فیلم‌ها را ببینیم ولی استعلام می‌کنیم و اعضای شورای پروانه نمایش درباره آن‌ها پاسخ می‌دهند.

وی ادامه داد: روال جشنواره همیشه بر این بوده که فیلمی بدون پروانه نمایش سازمان سینمایی در جشنواره نه داوری شده و نه نمایش داده می‌شود، این قانون همیشه بوده و ما هم رعایت می‌کنیم.

طباطبایی‌نژاد تأکید کرد: تفاوت جشنواره امسال با سال‌های گذشته این است که آن زمان هیات انتخاب فیلم‌ها را می‌دیدند، ۲۲ فیلم را انتخاب می‌کرد و در این فاصله جشنواره ۲۲ فیلم را برای اخذ پروانه نمایش به این شورا می‌فرستاد ممکن بود مجوز موقت یا دائم به فیلم داده شود، فیلم با آن مجوز به شورای داوری و نمایش عمومی می‌رفت، امسال چون ما هیات انتخاب نداشتیم همزمان فیلم‌ها را می‌بینیم یعنی هم داوران ما و هم شورای پروانه نمایش آثار را می‌بینند اگر فیلمی نکته‌ای داشته باشد یا اصلاحیه‌ای داشته باشد، شورا به ما اعلام می‌کند دوستان وقتی اصلاحات را انجام دادند ما فیلم‌ها را می‌بینیم یا به نحوی دیگر.

دبیر سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر درباره زمزمه‌های مطرح شده پیرامون احتمال ممیزی فیلم‌های شاخص هم توضیح داد: تاکنون نکته‌ای درباره فیلم‌ها وجود نداشته تنها دو فیلم «قاتل و وحشی» و «شیشلیک» نکاتی داشته‌اند که مراحل صدور پروانه نمایش آنها هم در حال انجام است. ممکن است اصلاحیه‌هایی به آن‌ها وارد شود. نظر نهایی تا یکشنبه اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر دو فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت‌الله و «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان از فیلم‌های شاخص راه‌یافته به فهرست داوری جشنواره سی‌ونهم محسوب می‌شوند و نمایش آن‌ها در جشنواره در حال حاضر منوط به تأیید شورای صدور پروانه نمایش سازمان سینمایی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.