شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

علیرام نورایی:

خودم را مجری نمی‌دانم و قصد ورود به این حیطه را ندارم/در مسابقه مافبا هم صرفا نقش راوی را دارم

علیرام نورایی

سینماپرس: علیرام نورایی گفت: من خودم را مجری نمی‌دانم و قصد ورود به این حیطه را (که دوستان توانمندی هم در آن فعالند) ندارم. در این مسابقه هم صرفا نقش راوی را دارم.

به گزارش سینماپرس، برنامه «دست در دست» میزبان علیرام نورایی بازیگر سینما و تلویزیون و علیرضا سلیم‌زاده نماینده گروه جهادگران سلامت حضرت نرجس خاتون (س) بود.

بنا بر این گزارش، خاطره مجروح شدن علیرام نورایی توسط سلمان فرخنده، مجری برنامه «دست در دست» که هر دو تجربه بازی در سریال آسپرین را در کارنامه خود دارند؛ ورودیه این گفت و گو بود. علیرام نورایی سپس یاد عزیزان درگذشته روزهای اخیر؛ زنده‌یادان کریم اکبری مبارکه، چنگیز جلیلوند، کامبوزیا پرتوی، پرویز پورحسینی و به ویژه شهادت دانشمند هسته‌ای محسن فخری‌زاده ... را گرامی داشت و تسلیت گفت.

نورایی درباره اولین کاری که بعد از تمام شدن پاندمی کرونا انجام خواهد داد، اظهار داشت: دویدن به سوی بزرگترهای خانواده و در آغوش گرفتن آنها که طی این مدت از دیدار و نعمت معاشرت صمیمی با آنها محروم بوده‌ایم اولین کاریست که انجام خواهم داد.

نورایی درباره تجربه اجرای خود نیز گفت: من خودم را مجری نمی‌دانم و قصد ورود به این حیطه را (که دوستان توانمندی هم در آن فعالند) ندارم. در این مسابقه هم صرفا نقش راوی را دارم.

این بازیگر درباره جدیدترین حضور خود در عرصه بازیگری از «روزهای ابدی» نام برد که از شبکه یک قرار است پخش شود و گفت: ۹ ماه قرارداد داشتیم و حضور دو سال و نیم این پروژه زمان برد. بنابراین می توانم بگویم سریال سخت و نفس‌گیری بود.

خوانش یکی دیگر از قصه‌های مربوط به کرونا که از سوی بینندگان برنامه ارسال شده، بخش دیگر این برنامه بود.

علیرضا سلیم‌زاده، مسئول پشتیبانی قرارگاه جهادگران سلامت حضرت نرجس خاتون (س) مهمان دیگر این برنامه بود که درباره فعالیت‌های خود گفت: پس از فراگیری کرونا در ایران، برخی از دوستان هیات‌های مذهبی با کمک بزرگترها و هماهنگی وزارت بهداشت این قرارگاه را راه‌اندازی کردند. پس از نیازسنجی متوجه شدیم بیمارستان‌ها خط مقدم این روزها به شمار می‌روند. شرایط این بیماری به گونه‌ای است که بیماران نمی توانند همراه داشته باشند و بار این مساله به روی دوش کادر درمان می افتاد.

وی ادامه داد: پس از امضای تفاهم‌نامه با وزارت بهداشت مقرر شد در بیمارستان‌ها از نیروهای داوطب جهادگر استفاده کنیم. همچنین متناسب با توانمندی داوطلبان در موقعیت‌هایی که اثرگذار بودند قرار می‌گرفتند.

علیرام نورایی درباره این همدلی گفت: هموطنان ما همیشه ثابت کرده‌اند، مردمِ شرایط سخت هستند. در بحران‌های طبیعی یا حتی عقب تر اگر برویم در زمان دفاع مقدس هیچ‌وقت یکدیگر را تنها نگذاشته‌اند. شاید در شرایط آسان عادت کنیم و کمی از هم فاصله بگیریم اما در روزهای سخت پشتیبان هم هستیم. برای همه داوطلبان و جهادگران آرزوی سلامتی می‌کنم.

سلیم‌زاده با بیان اینکه یک دهه هفتادی است، گفت: در بین جهادگران نیروهایی وجود دارند که با وجود اینکه جنگ و انقلاب را ندیده‌اند و جوان‌های نسل سوم و چهارم انقلاب هستند، چون باورشان قوی است به خوبی خود را در شرایط سخت نشان داده‌اند. داوطلبانی وجود داشته‌اند که با وجود سن کمتر از ۱۸ سال(چون شرط ما برای حضور ۱۸ سال تمام است) درخواست حضور در گروه‌های جهادی را داشته‌اند. این مساله پویایی انقلاب را نشان می‌دهد.

علیرام نورایی نیز در این بخش از گفتگو اظهار داشت: باید یک خسته‌نباشید به آموزگاران، والدین و پرورش‌دهندگان این عزیزان گفت که بیشتر از دهه ۵۰ و ۶۰ هستند.

بخش بعدی برنامه مربوط به صحبت‌های دکتر انوشه می‌شد. او در این میان برنامه درباره دردهایی که این‌روزها وجود دارد به مشترک بودن آنها اشاره کرد و گفت: هر که درکش بیش دردش بیشتر و معتقدم جهل نرم‌ترین بالشی است که انسان تا سال‌ها می‌تواند سرش را روی آن بگذارد و بخوابد.

انوشه ادامه داد: اما برای عبور از این دردها آگاهی هایی وجود دارد: یک، بدانیم که انسان موفق، انسانی است که بتواند تهدیدها را تبدیل به فرصت کند و دیگر اینکه کمک کردن در عین دشواری اولین نشانه تمدن بشری است.

سلیم زاده در بخش دیگر برنامه درباره فعالیت‌های خود گفت: جانبازانی که به خاطر شرایط آلوده بیمارستان‌ها نمی‌توانستند بستری باشند، برای‌شان دستگاه هواساز را با کمک خیرین  تهیه کردیم که در منزل استراحت کنند، یا خریداری ویلچر برای عزیزان. همچنین شبکه‌ای از خیرین را به هم متصل کردیم که بعضی مشاغل نیز در این دوران آسیب نبینند. همچنین در طرح گریه خاموش از خانواده‌های عزادار بیماران کرونایی که به دلیل فاصله از دیگران در شرایط مناسبی نبودند سعی می‌کردیم دلجویی کنیم. اگر فرزند کوچکی داشتند برای‌شان اسباب‌بازی تهیه می‌کردیم به همراه یک «سرسلامتی» و هدیه قرآن و نوعی تسلی خاطر برای خانواده یا اگر خانواده‌ای مشکل مالی داشت، پشتیبانی می‌کردیم.

«دست در دست» کاریست از گروه معارف شبکه دو و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی به تهیه‌کنندگی هادی خدادی و کارگردانی مهدی زنگنه که پنجشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه بعد از گفتگوی ویژه خبری حوالی ساعت ۲۳:۳۰ روانه آنتن می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.