یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴

مسعود ردایی:

وقتی فیلم آنلاین اکران شود خیلی زود و راحت به صورت قاچاق در دسترس مخاطب قرار می‌گیرد

مسعود ردایی

سینماپرس: ردایی تهیه کننده سینما، به علت‌های کمرنگ شدن یک باره نمایش آنلاین فیلم‌های سینمایی اشاره کرد.

به گزارش سینماپرس، مسعود ردایی تهیه کننده سینما در گفت و گو با خبرنگاران جوان، درباره علت‌های کمرنگ شدن یک‌باره اکران آنلاین گفت: وقتی اکران آنلاین راه افتاد، اوایل شیوع ویروس کرونا بود و عملاً مخاطب به سینما نمی‌رفت و با تبلیغی که کردند این را گفتند که در لحظه فیلم دیده می‌شود و کسی نمی‌تواند دانلود کند، اما بحث قاچاق، برای اولین فیلم دو روز طول کشید برای فیلم بعدی یک روز هم طول نکشید.

وی افزود: پس وقتی صاحب فیلم دید در ابتدا با یک حمایت خوب و قابل قبول جلو آمدند، اما فقط بعد از دو روز فیلم قاچاق شد و برای فیلم‌های بعدی این زمان کوتاهتر هم شد و از سویی تمام قول‌هایی که داده بودند را عملی نکردند، دیگر فیلمش را در اکران آنلاین نگذاشت؛ چون فیلم سوزی کامل به وجود می‌آید و نه برگشت سرمایه و نه بهتر دیده شدنی وجود دارد.

تهیه کننده «مالاریا» اضافه کرد: از طرفی شرکت‌های مجری نتوانستند ساختاری که تعریف کرده بودند را به درستی اعمال کنند و اطمینان بخشی به تهیه کننده‌ها بدهند تا فیلمشان را در اکران آنلاین بگذارند.

این تهیه کننده درباره تاثیر دستورالعملی مبنی بر اینکه فیلم‌ها در ابتدا می‌توانند اکران عمومی و بعد به صورت آنلاین نمایش شوند روی کمرنگ شدن بحث آنلاین، بیان کرد: می‌تواند تاثیر داشته باشد؛ اما مربوط به زمانی است که سینما برقرار باشد. وقتی سینما در شرایط مطلوبی قرار ندارد یعنی اکثر مواقع تعطیل و یا اوقاتی است که خیلی قابل بهره وری نیست (به عنوان نمونه تا ساعت ۱۸) در نتیجه تاثیری نخواهد داشت.

ردایی در پایان عنوان کرد: البته برای ایجاد همزمانی اکران عمومی و آنلاین یک نمونه بیاورم؛ زمانی که «مالاریا» در ونیز نمایش سینما داشت برخی مخاطبان درخواست نمایش آنلاین همزمان آن را داشتند که این شرایط را خود جشنواره فراهم کرد. ولی از آنجا که در کشور ما ساختار و بحث‌های فنی و تکنیکی در این قضیه از سوی شرکت‌های مجری به درستی ایجاد نشده است، وقتی فیلم آنلاین اکران شود خیلی زود و راحت به صورت قاچاق در دسترس مخاطب قرار می‌گیرد و شبکه‌های غیر منطقی و اصولی خارج از کشور بدون پرداخت وجهی پخشش خواهند کرد. این شبکه‌های تلویزیونی حتی بخش وی او دی و سریال‌های ما را هم تهدید می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.