یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

پس از شیر طلای ونیز؛

قورباغه طلایی به فیلم «عشایر» رسید

فیلم سینمایی عشایر

سینماپرس: فیلم سینمایی «عشایر» بعد از فتح شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز، جایزه اصلی جشنواره فیلم کمرایمیج را نیز دریافت کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، جاشوا جیمز ریچارد با فیلمبرداری فیلم سینمایی «عشایر» به کارگردانی کلویی ژائو در جشنواره فیلم کمرایمیج، جایزه قورباغه طلایی و همینطور جایزه فیپرشی هیئت داوران را دریافت کرد. این فیلم سینمایی که بر اساس کتابی به نام «زنده ماندن در قرن بیست و یکم» ساخته شده از مدعیان اسکار پیش رو محسوب می‌شود.

همچنین بیست و هشتمین دوره این جشنواره که برای نخستین بار به صورت آنلاین برگزار شد، با اهدای یک جایزه بازیگری به جانی دپ به کار خود پایان داد. دپ در فیلمی سینمایی به نام «میناماتا» نقش یک عکاس را بازی کرده است. در ادامه جوایز قورباغه نقره‌ای و برنزی نیز به ترتیب به فیلم‌های «هلن» و «پینوکیو» تعلق گرفت.

جشنواره فیلم کمرایمیج که هرساله در شهر ترونی کشور لهستان برگزار می‌شود، به یکی از جوایز مهم زمینه فیلمبرداری پیش از رقابت‌های اسکار تبدیل شده است. در سه سال از پنج دوره گذشته برندگان جایزه قورباغه طلایی کمرایمیج در بخش فیلمبرداری جوایز اسکار نیز نامزد شده اند.

این فیلم‌ها شامل «کارول» در سال ۲۰۱۵، «شیر» در سال ۲۰۱۶» و «جوکر» در سال ۲۰۱۹ می‌شود. برنده سال ۲۰۱۷ نیز فیلم «در جسم و روح» بود که در بخش خارجی زبان اسکار نامزد شد. جایزه سال ۲۰۱۸ نیز به فیلم «دژ» رسید. این اثر نتوانست واجد شرایط حضور در اسکار شود.

با این حال برنده قورباغه نقره‌ای سال ۲۰۱۸ به فیلم «جنگ سرد» رسید که توانست نامزد بخش فیلمبرداری اسکار شود و همچنین در رقابت انجمن تصویربرداران آمریکایی جایزه اصلی را بگیرد. «رما» هم در آن سال برنده قورباغه نقره‌ای شد که جایزه اسکار این بخش را هم دریافت کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.