یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰

رئیس انجمن منشیان صحنه در گفتگو با سینماپرس عنوان کرد:

در این ایام کرونایی باید برای هنرمندان مستمری ثابت در نظر گرفته شود/ چرا با جان اهالی سینما بازی می کنید؟

زینت رضا

سینماپرس: زینت رضا رئیس انجمن منشیان صحنه با انتقاد از عملکرد منفعلانه دولت و خانه سینما در خصوص وضعیت بسیار بد معیشتی اهالی سینما در این ایام کرونایی و همچنین ادامه دار بودن تولیدات سینمایی و تلویزیونی که منجر به ابتلای تعداد کثیری از هنرمندان به این ویروس منحوس شده اظهار داشت: در این ایام کرونایی باید برای هنرمندان مستمری ثابت در نظر گرفته شود تا حداقل زندگی هنرمندان تأمین شود و کسی غم نان نداشته باشد و از سوی دیگر مسئولان جلوی همه تولیدات سینمایی و تلویزیونی را تا زمان برطرف شدن کامل این ویروس بگیرند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من نمی دانم چرا روسای صنوف به این مسأله معترض نمی شوند؟ چرا کسی به فکر اهالی سینما نیست؟ تا چه زمانی ما باید شاهد ابتلای دسته جمعی هنرمندان ارزشمند این کشور در پشت صحنه آثار سینمایی و تلویزیونی باشیم؟ متأسفانه باید عرض کنم در بسیاری از پروژه های در دست تولید برخی از پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود و همین باعث می شود تا هنرمندان یکی پس از دیگری به کرونا مبتلا شوند.

رضا ادامه داد: در حال حاضر بخش عمده ای از منشیان صحنه به کرونا مبتلا شده اند و حال برخی از آن ها اصلاً خوب نیست. چه کسی باید پاسخگوی این اتفاقات شوم و دردآور باشد؟ نکته قابل تأمل آنجا است که وقتی بنده و امثال بنده به این وضعیت بغرنج و بحرانی معترض می شویم آقایان عنوان می کنند که اگر کسی نمی خواهد سر کار نیاید! همین چند وقت قبل یکی از مدیران تولید به بنده گفت اهالی سینما با علم و اطلاع از اینکه به راحتی می توانند به کرونا مبتلا شوند قرارداد امضا می کنند!

این سینماگر در همین راستا متذکر شد: من نمی دانم در این میان وظیفه ستاد کرونا خانه سینما چیست؟ آن ها چه کاری برای اهالی سینما انجام داده اند؟ چرا حتی ما نمی دانیم چه کسانی در این ستاد حضور دارند؟ چرا وقتی ما به مدیرعامل خانه سینما در خصوص وضعیت اسفبار پشت صحنه آثار توضیح می دهیم ایشان هیچ کار مثبتی انجام نمی دهند؟

وی خاطرنشان کرد: مشخص است که وقتی اهالی سینما تأمین نیستند مجبورند برای پول و تأمین معاش کار کنند. اما همه حرف من این است که وقتی جان آن ها می رود نان به چه کارشان می آید؟ این هیأت مدیره تحمیلی و بی تفاوت خانه سینما چه می کند؟ من متأسفم که باید عنوان کنم عده ای منفعت طلب در جایگاه های کلیدی و مهم نشسته اند و بهره برداری خودشان می کنند و اصلاً برایشان مهم نیست بر سر هنرمندان چه می آید.

رضا تأکید کرد: نکته دیگر آنجا است که همین افراد عده ای را اجیر می کنند تا علیه صنوف معترض دست به شانتاژ بزنند. ما شاهد حضور پرستوهای زیادی در همین خانه سینما هستیم که وظیفه شان به هم ریختن صنوف است. برخی آقایانی که از هیأت مدیره قبلی خانه سینما رفتند این روزها در پشت صحنه مشغول هدایت برخی جریان ها در صنوف سینمایی هستند که بسیار اسفبار و ناراحت کننده است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود خطاب به وزیر ارشاد و مسئولان سازمان سینمایی گفت: چرا با جان اهالی سینما بازی می کنید؟   آقای وزیر شما عنوان می کنید که همه جشنواره ها و نمایشگاه ها و... برگزار می شوند، آیا این بازی با جان هنرمندان نیست؟ شما باید هرچه زودتر دستور توقف تولید همه پروژه ها را صادر کنید تا بیش از این شاهد کسالت و داغدار شدن بخش عمده ای از هنرمندان و خانواده های شان نباشیم. هنرمندان سرمایه های ارزشمند این کشور هستند که باید همه جوره حفظ و حراست شوند نه اینکه با رفتارهای اهمال کارانه آن ها را یک به یک از دست بدهیم.

رضا در خاتمه اظهاراتش متذکر شد: قطعاً هیچ هم وطنی تمایل به این ندارد که برای سرگرمی خودش جان هنرمندان این مرز و بوم در معرض مخاطره و آسیب قرار بگیرد و هنرمندان در این راه جان خودشان را از دست بدهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.