شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

سینمای جهان؛

استونی با «آخرین افراد» به اسکار ۲۰۲۱ می‌رود

اسکار2018

سینماپرس: کشور استونی فیلم سینمایی «آخرین اخرین افراد» را برای نمایندگی در اسکار ۲۰۲۱ انتخاب کرد.

به نقل از ورایتی، استونی با فیلم وسترن شمالی «آخرین افراد» به کارگردانی ویکو اوونپو جدیدترین کشوری است که نماینده خود را برای بخش بین المللی اسکار انتخاب کرده است.

این فیلم به عنوان بخشی از برنامه رقابتی بالتیک در جشنواره شب‌های سیاه تالین که از ۱۳ تا ۲۹ نوامبر برگزار خواهد شد، اولین اکران جهانی خود را رقم می‌زند.

یک گروه از کارشناسان که انجمن فیلم استونی نامیده می‌شوند، این فیلم را انتخاب کرده اند. در این انجمن تانل توم کارگردان، ایوو فلت و اولین پنتیلا تهیه کننده، تونو کارجاتسه و تعدادی دیگر که در زمینه سینمایی فعالیت می‌کنند، حضور داشتند.

داستان این فیلم در منطقه توندرا در لاپلند روایت می‌شود که یک معدنچی جوان در تلاش است، برای جمع آوری مبلغ لازم برای ترک این دهکده حفاری کند. اما کار حفاری متوقف می‌شود؛ چرا که پدر این معدنچی جوان از فروش زمین خود امتناع می‌کند. هرچه زمان می‌گذرد، شخصیت اصلی فیلم باید تصمیم بگیرد که به چه کسی و به کجا تعلق دارد.

این دوره از اسکار دومین سالی است که عنوان بخش فیلم‌های خارجی به بخش فیلم‌های بین المللی تغییر پیدا کرده است. در اسکار ۲۰۲۰، ۹۲ فیلم برای رقابت در بخش بهترین فیلم‌های بین المللی به آکادمی ارسال شدند. برای اسکار ۲۰۲۱ تاکنون ۲۷ کشور نمایندگان خود را مشخص کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.