جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶

به کارگردانی احمد معظمی؛

«خانه امن» از فردا به جدول پخش شبکه یک سیما می آید

سریال خانه امن

سینماپرس: «خانه امن» سریالی راهبردی است که از فردا در جدول پخش شبکه یک قرار می‌گیرد و تقابل حافظان امنیت با داعش و سناریوی شوم آمریکایی ـ عربی را نشان می‌دهد.

به گزارش سینماپرس، سال گذشته سریالی در سکوت خبری کلید خورد و دوباره احمد معظمی و ابوالفضل صفری بعد از "ترور خاموش" و "سارق روح" کنار هم قرار گرفتند تا کاری با فضای امنیتی و جاسوسی را برای تلویزیون بسازند. همان روزها به سراغ تهیه‌کننده رفتیم و او درباره "خانه امن" گفت: این سریال امنیتی و جاسوسی به تهدیدات داعش و چگونگی طراحی کشورهای غربی و کمک‌های مالی منطقه‌ای به این گروه تروریستی می‌پردازد.

او گفت: این سریال امنیتی و جاسوسی، خط اصلی قصه‌اش سناریوی آمریکا برای ناامنی خانه امن ما است. همان طرح آمریکایی- عربی که در حقیقت برای ناامن کردن خانه امن ما در دستور کارشان قرار داده‌اند و جزو اهداف‌ شوم‌ و شیطانی‌شان بوده است.

تلویزیون، صدا و سیما، سریال، شبکه یک، فیلم،

در "سارق روح" بحث‌ فرقه‌های انحرافی مطرح شد،  در "ترور خاموش" مباحث مافیایی موادمخدر و حالا در "خانه امن" موضوع جاسوسی و امنیتی در دستور کار قرار گرفته است.   بهترین راه در کارهای استراتژیک و پیچیده، عموماً کارهای نمایشی است و "خانه امن" به آن استراتژی اشاره دارد که کمتر به سراغش می‌روند.

این سریال روی موضوعات جاسوسی و امنیتی دست گذاشته و به تهدیدات داعش و چگونگی طراحی کشورهای غربی و کمک‌های مالی منطقه‌ای به این گروه تروریستی می‌پردازد.

صفری، "خانه امن" را سریالی پربازیگر و با  قصه شلوغ و سنگین می‌داند و معتقد است علاقه‌مندان به سریال‌های پلیسی می‌توانند منتظر قصه‌ شگفت‌انگیز و اتفاقات هیجان‌انگیز در این سریال باشند. در زمان تولید این سریال  دو گروه به صورت همزمان، یکی در داخل کشور و دیگری  در یکی از کشورهای همسایه، تصویربرداری کردند.  

یکی از نکاتی که پیش از پخشِ "خانه امن" گمانه‌زنی می‌شود این است که چقدر واقعی است و چقدر برگرفته از تخیّل نویسنده!؟

از فردا شب این سریال آغاز می‌شود و می‌توانیم درباره تخیّلی بودن یا واقعی بودن آن قضاوت کنیم.   سریالی در ۵۰ قسمت که داستان آن درباره مأمور امنیتی است که به پرونده‌ها ورود می‌کند.

البته اگر به گفت‌وگوی تهیه‌کننده "خانه امن" نگاهی بیندازیم، این مجموعه تلویزیونی براساس پرونده‌های واقعی و امنیتی به نگارش درآمده و تولید شده است.  احمد معظمی کارگردان این سریال است و حسین تراب‌نژاد نیز نویسندگی آن را به عهده داشته است. "خانه امن" سریالی است که در ادامه دو گانه سارق روح و ترور خاموش ساخته شده و کامل‌کننده آنها است. این سه سریال ارتباط داستانی بین‌شان وجود ندارد اما فضای موجود در آن‌ها تا حدودی شبیه به هم است.

"سارق روح" به سراغ فرقه‌های انحرافی رفت البته با ژانر مهیج و معمایی؛ این مجموعه به موضوع امنیت نرم و آسیب‌های اجتماعی می‌پرداخت. "ترور خاموش" عنوان سریال دیگری است که احمد معظمی و ابوالفضل صفری کارگردانی و تهیه‌کنندگی کردند.  ترور خاموش مافیای موادمخدر را به تصویر می‌کشید. این سریال چند آسیب اجتماعی جدی را همزمان مورد بحث و بررسی قرار داد، معضلات و ناهنجاری‌هایی مثل کودک همسری، طلاق، مواد مخدر و حاشیه‌نشینی. این بار گروهِ سازنده سارق روح و ترور خاموش،  این بار به سمت ماجراهای نیروهای امنیتی و داعش و ... می‌پردازد.

تلویزیون، صدا و سیما، سریال، شبکه یک، فیلم،

ماجرای "خانه امن" برمی‌گردد به حضور داعش در ایران و ماجرای تروریستی که توسط وزارت اطلاعات خنثی می‌شود. این سریال به تهدیدات داعش و حمایت کشورهای غربی و کمک‌های مالی منطقه‌ای به این گروه تروریستی می‌پردازد. این سریال امنیتی و جاسوسی، خط اصلی قصه‌اش سناریوی آمریکا برای ناامنی خانه امن ما، ایران است. همان طرح آمریکایی- عربی که در حقیقت برای ناامن کردن ایران در دستور کارشان قرار داده شد و جزو اهداف شوم و شیطانی‌شان بود.

داستان از اینجا شروع می‌شود: کمال سرتیم ضدتروریستی وزارت اطلاعات، طبق اخبار واصله مطلع می‌شود قرار است تیم‌های تروریستی داعش عملیات‌هایی را در ایران به راه بیندازند. کمال و تیمش با اطلاعاتِ دریافتی از خارج از کشور به ردزنی یکی از نیروهای داعش می‌پردازند تا از طریق او بتوانند رابطش در تهران را شناسایی کنند. طی این ماجرا پرونده پیچیده تروریستی و اقتصادی به هم گره می‌خورد...

قاضی و مأموران امنیتی "خانه امن" کدامند؟

پرویز فلاحی‌پور که تا به حال نقش‌های بسیاری بازی کرده و مخاطب او را بیشتر با نقش یاورِ "شب دهم" می‌شناسد و البته او در ترور خاموش هم حضور مؤثری داشت حالا در "خانه امن" از او به عنوان قاضی این مجموعه تلویزیونی یاد می‌کنند. حمیدرضا عطایی در نقش صائب "مختارنامه"، اینجا در قالب مأمور اطلاعاتی و امنیتی ظاهر می‌شود. البته تصاویری از او در گزارش‌های رسانه‌ای "خانه امن" به تصویر کشیده شده، که بعید نیست او بخش‌هایی در نقش یک داعشی ظاهر شود.   این هم در هاله‌ای از ابهام است و باید منتظر ماند و قسمت‌های سریال را دنبال کنیم تا به این واقعیت دو گانه برسیم؛ عطایی اطلاعاتی است یا نفوذی و سرانجامش به کجا خواهد رسید؟

تلویزیون، صدا و سیما، سریال، شبکه یک، فیلم،

داستان نقش‌های اصلی زیاد دارد و شاید در این میان یکی از آن اصلی‌های "خانه امن"، حمیدرضا پگاه و امین زندگانی باشند. پگاهی که پیش از این او را در کارهای سینمایی و سریال "هست و نیست" و "آوای باران" دیده‌ایم. بازیگری که خونسرد و با آرامش است و در لباسِ یک امنیتی حتماً قابل توجه خواهد بود. البته در این میان امین زندگانی تا به حال در نقش مأمور امنیتی دیده نشده و باید او را هم در این نقش ببینیم که آیا می‌تواند همچنان که در نقش‌های حضرت سلیمان و مسلم بن عقیل ملکِ سلیمان و مختارنامه موفقیتی داشت در نقش مأمور امنیتی هم موفق باشد؟

* در تیزرهای اولیه‌ای که پخش شده می‌بینیم مأمور امنیتی در بازجویی می‌گوید اولین باری که ترس از "قاسم سلیمانی" را در چشمانتان دیدم یادم می‌آید و...

اسامی زیادی در لیست بازیگران این سریال جای گرفته که می‌توان به حمیدرضا پگاه، امین زندگانی، پرویز فلاحی‌پور، سیما تیرانداز، حمید عطایی، سامان صفاری، شهروز ابراهیمی، سپیده خداوردی، سوگل طهماسبی، علیرضا رئیسی، شیوا ابراهیمی، شهره سلطانی، شایسته ایرانی، نیلوفر کوخانی، ارسطو خوشرزم، روژین رحیمی طهرانی، زهره نعیمی، سامان دارابی و... اشاره کرد.

 درباره "خانه امن" و قصه‌اش، گمانه‌های بسیاری شده که قرار است احمد معظمی و گروهِ این سریال، وارد پرونده ترویستی و قصه خانواده‌های نیروهای امنیتی شوند. ماجراهای واقعی که با موضوع تروریسم، به نمایش گذاشته می‌شود و در ادامه دو سریال "سارق روح"، "ترور خاموش"، این مجموعه تلویزیونی سه گانه‌ای را تکمیل می‌کند. باید دید که این سریال ۴۵ قسمتی با طراحی مرتضی اصفهانی، چقدر می‌تواند با معماهایش و ورود به موضوعات امنیتی و جاسوسی، مخاطب را درگیر خودش کند؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.