جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴

پیام تسلیت اهالی فرهنگ و سازمان های هنری کشور در فراغ مرحوم «اکبری‌مبارکه»؛

استاد اکبر زنجانپور: همه غریب می‌میریم و کریم آقا از همه غریب‌تر!

کریم اکبری مبارکه

سینماپرس: اکبر زنجانپور در پی درگذشت زنده‌یاد کریم اکبری مبارکه از او به عنوان هنرمندی بی‌بدیل یاد کرد که غریبانه دار فانی را وداع گفت.

به گزارش سینماپرس، کریم اکبری‌مبارکه بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون امروز پنجشنبه ۸ آبان بر اثر بیماری کرونا چشم از جهان فروبست.

قرار است پیکر این هنرمند،   فردا ساعت ۱۱ صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شود. به گفته فرزندش، مزار اکبری مبارکه در طبقه فوقانی مزار مرحوم عباس سعیدی خواهد بود.

در همین راستا استاد اکبر زنجانپور چهره با سابقه تئاتر، سینما و تلویزیون در پی درگذشت همکار قدیمی خود یادداشتی را منتشر کرد.

در یادداشت زنجانپور چنین آمده است:

«به مناسبت پرواز هنرمند بی‌بدیل کریم اکبری مبارکه

این همه سال همکارها می‌گفتند من زودتر از همه برای تمرین یا اجرای تئاتر حاضر می‌شوم اما در تمرین و اجرای «باغ آلبالو» این کریم آقا بود که از من هم زودتر می‌آمد و همیشه لبخند به لب داشت و با انرژی مثبت.

این روزها دیگر نه برای تشییع رفقا می‌شود رفت و نه در مجلس یادبود شرکت کرد، همه غریب می‌میریم و کریم آقا از همه غریب‌تر»

همچنین دکتر حمید شاه آبادی معاون سیما در پیامی درگذشت کریم اکبری مبارکه هنرمند فرهیخته را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت معاون سیما به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

«انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت بازیگر نقش‌های ماندگار و به یادماندنی سریال‌های سیما، مرحوم کریم اکبری مبارکه، موجب تاثر گردید.  

مرحوم اکبری مبارکه از جمله هنرمندان فرهیخته‌ای بود که با تکیه بر سواد هنری و درک تاریخی و اجتماعی بالا به شخصیت‌های واقعی پیچیده و خاص، جان می‌بخشید. او در سریال «امام علی (ع)» در نقش ابن ملجم و در سریال «مختارنامه» در نقش اَحمَر بن شُمَیط درخشید و بازی‌اش جاودان شد.  

او تا آخرین روز حیات به عشق مردم ایران نقش آفرینی کرد و این از افتخارات سیماست.  

اینجانب مراتب تسلیت خود را به خانواده محترم این هنرمند و جامعه رسانه‌ای و هنری کشور ابراز داشته و برای آن عزیز سفر کرده علو درجات را از درگاه حق مسألت دارم. »

در پی درگذشت کریم اکبری مبارکه هنرمند باسابقه سینما تئاتر و تلویزیون انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

«زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست/ هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود/ صحنه پیوسته به جاست/ خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

درگذشت ناباورانه هنرمند متعهد و اخلاق مدار زنده یاد کریم اکبری مبارکه موجبات تاسف و تألم خاطر را پدید آورد.

بی شک نقش آفرینی های جاودانه و ماندگار این چهره برجسته و توانمند عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر کشور علی الخصوص در آثار تاریخی و مذهبی در اذهان مخاطبان نقش خواهد بست.

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس افتخار دارد که از وجود و نظرات ارزشمند این هنرمند فقید در ادوار گذشته جشنواره های دفاع مقدس و مقاومت و شوراهای تخصصی ارزیابی آثار و داوری نمایش های ارزشی بهره برده و از نظرات ایشان به عنوان کارشناسی خبره و مسلط به امور استفاده نموده است.

این ضایعه اسفناک را به عموم جامعه فرهیخته هنرهای نمایشی کشور و بازماندگان آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای آن مرحوم علو درجات و مغفرت و صبر و شکیبایی برای خانواده محترمش آرزومندیم.»

قادر آشنا در پیامی درگذشت کریم اکبری‌مبارکه را تسلیت گفت.

در پیام مدیرکل هنرهای نمایشی برای فقدان این هنرمند پیشکسوت چنین آمده است:

«هرچه پربارتر، فُتاده‌تر... کریم اکبری‌مبارکه مصداق عینی این عبارت بود. هنرمندی که بازی در نقش‌های تلویزیونی چنان چهره‌اش را شناسانده بود که به محض دیدار، نام شخصیت‌هایی تاریخی را به خاطر می‌آورد اما تئاتر برایش به گونه‌ای بود که به روایت اکبر زنجانپور «در تمرین و اجرای «باغ آلبالو» (۱۳۹۵) این کریم‌آقا بود که از من هم زودتر می‌آمد و همیشه لبخند به لب داشت و با انرژی مثبت.»

«کریم‌آقا» به شخصیت‌هایی جان بخشید که فراموش‌شان نمی‌کنیم، با بزرگانی کار کرد که آثاری درخشان آفریدند و به عناوین و جوایزی دست یافت که کوچکترین اثری بر فُتادگی‌اش نداشت.

گرفتارآمدن این هنرمند پیشکسوت که همچنان بر صحنه و در دنیای تصویر جان‌بخشی می‌کرد، می‌زیست و می‌آفرید، در دستان بیماری «کرونا»، قلب هر شنونده‌ این خبر تلخ را می‌فشارد.

درگذشت کریم اکبری‌مبارکه را به خانواده محترم ایشان، دوستان و آشنایان و علاقه‌مندانش تسلیت می‌گویم.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.