پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵

از ادعایش خنده آمد خلق را؛

علیرضا تابش: بنیاد سینمایی فارابی همواره تلاش کرده حمایت‌های خوبی از سینماگران عرصه دفاع‌مقدس داشته باشد

علیرصا تابش در مراسم تشییع پیکر «شهلا ریاحی»

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، گفت: نسل فیلمسازان دوران دفاع‌مقدس به نسل اول محدود نمی‌شود و امروزه شاهد حضور پررنگ سینماگران نسل جوان در این حوزه هستیم.

به گزارش سینماپرس، علیرضا تابش در گفت و گو با ایرنا گفت: سینمای ایران در سال‌های بعد از جنگ در حوزه دفاع‌مقدس فراز و فرودهای زیادی داشت اما برخی از آثار تولید شده در این سبک را می‌تواند در زمره آثار شاخص سینمای کشور قرار داد که حتی در نمایش‌های بین‌المللی نیز موفق بودند.

وی افزود: خوشبختانه نسل فیلمسازان دوران دفاع‌مقدس به نسل اول محدود نمی‌شود و امروزه شاهد حضور پررنگ سینماگران نسل جوان در این حوزه هستیم.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی اظهار داشت: سوژه‌های بسیار خوبی در حوزه دفاع‌مقدس وجود دارد و حتی تاریخ شفاهی جنگ‌تحمیلی گنجینه‌ای سرشار از سوژه‌ها و اتفاقات ناب است که می‌توان با محوریت آنها فیلم‌هایی بسیار باکیفیت تولید کرد.

تابش با اشاره به لزوم تولید آثار سینمایی با موضوع دفاع‌مقدس، خاطرنشان کرد: بنیاد سینمایی فارابی همواره تلاش کرده به منظور ترویج فرهنگ مقاومت، حمایت‌های خوبی از سینماگران عرصه دفاع‌مقدس داشته باشد. خوشبختانه امسال تاکنون دو فیلم تولید شده و دو فیلم دیگر هم احتمالاْ تا پایان سال آماده نمایش شوند.

وی درباره اهمیت توجه به جشنواره سینمای دفاع مقدس،  گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در واقع پاسداشت تلاش‌های هنرمندان سینمای ایران و جهان در عرصه‌های مختلف مقاومت است.

تابش افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در کنار همه رسالت‌های خود، محلی مناسب برای کشف و معرفی استعدادهای جوان است که البته در این حوزه عملکرد مطلوبی داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.