سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰

وعده جدید آقای تهیه کننده:

امیدواریم تا ماه‌های آینده در سال ۱۳۹۹ پیش‌تولید «موسی(ع)» شروع شود

سیداحمد میرعلایی

سینماپرس: تهیه‌کننده سریال تلویزیونی "موسی(ع)" از انتخاب کارگردانی جدید و شروع پیش‌تولید در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: تمام تلاشمان این است در سال ۱۳۹۹ پیش‌تولید را آغاز کنیم.

به گزارش سینماپرس، چندی پیش خبرهایی از پشیمانی و تغییر کارگردانی و حتی ساخته نشدن سریال تلویزیونی "موسی(ع) " رسانه‌ای شد که با پیگیری‌های سنیم   مشخص شد که جمال شورجه آماده ساخت سریال "موسی(ع) " است؛   چرا که خودش در گپ و گفت کوتاهی اعلام کرد که به لطف خدا و همکاری تیم پزشکی، مسیر بهبودی به خوبی پیش رفته و آماده ساخت سریال "موسی(ع) "‌است.

بسیاری از کارشناسان و پژوهشگران نگران سرنوشت تولید سریال "موسی(ع) " هستند که مثل برخی از کارهای دیگر همچون "امام حسین(ع) " و "ملک سلیمان" و حتی خیلی از کارهای دیگر بلاتکلیف باقی نماند. به همین بهانه سراغ سیداحمد میرعلایی تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی رفتیم و او از آخرین وضعیت سریال و خبری قابل توجه صحبت کرد.  

او از حضور کارگردانی جدید در کنار جمال شورجه خبر داد و به تسنیم  گفت: این تصمیم را داریم اما هنوز به کارگردان مشخصی نرسیدیم. گزینه‌هایی وجود دارند که بعد از بررسی، هرچه زودتر وارد پیش‌تولید خواهیم شد.

تهیه‌کننده سریال "موسی(ع) " درباره اینکه کارگردان جدید چه مؤلفه‌ای دارد، تصریح کرد: انتخاب این کارگردان جدید کار آسانی نیست. برای ما مهم است که آن شخص قابلیت ساخت کارهای فاخر را داشته باشد. در وهله بعدی به کارهای دینی و مذهبی علاقه‌مند باشد چون امکان دارد تولید این سریال به چهار سال هم برسد. ساخت چنین سریالی آن‌قدر پیچیدگی و سختی دارد که باید توانایی مدیریت و کارگردانی چنین سریالی را داشته باشد. فضای جلوه‌های ویژه را بشناسد و بداند در کجا باید از ویژوآل استفاده شود و در کدام قسمت از سکانس‌های رئال.  

میرعلایی در خصوص استفاده از چند کارگردان برای ساخت چنین کارهایی، گفت: بازنویسی‌ها و تحقیق و پژوهش‌ها و مراحل مقدماتی پیش‌تولید به پایان رسیده است اما این آمادگی را داریم سلایق کارگردان جدید را هم درنظر بگیریم. این را بدانید که همچنان حضور آقای شورجه غنیمت است. برای ما اهمیت دارد کارگردان جدیدی که انتخاب می‌شود کنار هم چگونه قرار می‌گیرند. حتی در برخی از پروژه‌های دنیا دیده می‌شود که برای ساخت اثری فاخر و وسیع، فازهای متعددی تدارک می‌بینند و در هر فاز کارگردانی انتخاب می‌شود. این خودش تجربه است اما در ایران به جهت نوع تربیت کارگردان‌ها و نوع آموزشی که داده‌اند، این‌چنین تکنیک و استفاده‌ای از کارگردان به سختی اتفاق می‌افتد.  

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بازیگران را با سلیقه کارگردان جدید انتخاب می‌کنید یا همفکری دو کارگردان، افزود: بستگی به فردی دارد که انتخاب می‌شود؛ آیا در این حد و اندازه‌ است که وقتی بازیگرانی را  انتخاب کند و یا روی عوامل پشت دوربین که مدت‌هاست انتخاب شده‌اند و مشغول کارند، نظری بدهد،  آقای شورجه هم نظراتشان را تأیید کند. همه‌چیز به بستگی به زمان و انتخاب این کارگردان دارد.  

تهیه‌کننده سریال "موسی(ع) " درباره زمان شروع فیلمبرداری، خاطرنشان کرد: خوش‌بینم هرچه زودتر کار کلید بخورد. مقدمات پیش‌تولید را سپری کرده‌ایم و بسیاری از کارها را جلو برده‌ایم اما با انتخاب کارگردان، امیدواریم تا ماه‌های آینده در سال ۱۳۹۹ پیش‌تولید کار شروع شود. این کار به پیش‌تولیدی ۱۸ ماهه نیاز دارد و در تلاشیم از ماه نهم و یا دوازدهم، فیلمبرداری آغاز شود.  

وی درباره مراحل پیش از پیش‌تولید گفت: ۸۰ درصد از مراحل پیش‌ از پیش‌تولید را پیش برده‌ایم؛ چون چنین کارهای فاخری نیازمند مقدماتی فارغ از پیش‌تولیدند. همه طراحی‌ها آماده‌اند، زمین‌ها مسطح شده‌ و نقشه‌برداری‌ها شکل گرفته است. شهرک سینمایی دفاع‌مقدس هم کمال همکاری را با ما داشته و قرار است از دکورهای سریال "یوسف پیامبر" با ترمیم و تغییر زمانی استفاده کنیم.  

میرعلایی با اشاره به اینکه اتفاقاً جالب است بدانید شورجه پیش از این که بیمار شود از ما خواست برای تهیه‌کنندگی و کارگردانی جانشین انتخاب کنیم، افزود: جمال شورجه قبل از اینکه بیمار شود به من گفت برای تهیه‌کنندگی و کارگردانی جانشین داشته باشیم که در صورت بیماری و یا حتی فوت، پروژه زمین نماند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.