جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

با حضور ۳ فیلم داستانی از سینمای ایران؛

فیلم‌های جشنواره لغوشده هنگ‌کنگ معرفی شد

جشنواره بین‌المللی فیلم هنگ‌کنگ

سینماپرس: جشنواره بین‌المللی فیلم هنگ‌کنگ که برگزاری آن به دلیل شیوع کرونا لغو شده بود، امروز اسامی فیلم‌های منتخب برای حضور در این دوره را اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، چهل و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم هنگ کنگ که ماه پیش به دنبال شیوع کرونا در این کشور اعلام کرد در سال ۲۰۲۰ برگزار نمی‌شود، امروز اسامی فیلم‌هایی را که قرار بود در این رویداد ۱۴ روزه و از ۱۸ آگوست به نمایش درآیند اعلام کرد.

این در حالی است که قرار بود بیش از ۱۸۵ فیلم در این دوره از ۵۵ کشور مختلف به نمایش درآیند که از میان آنها ۵۳ فیلم اولین اکران جهانی، خارجی یا آسیایی خود را تجربه می‌کردند.

«افسر و جاسوس» رومن پولانسکی، «آندین» کریستین پتسولد که در برلیناله برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد، «زنی که دوید» ساخته هونگ سانگ-سو که جایزه بهترین کارگردانی برلیناله را برد و اولین فیلم بلند ناتمام مانده رائول رویز با عنوان «تانگوی مرد بیوه» از جمله فیلم‌های حاضر در این دوره هستند.

دو مستند جدید از هارا کازئو مستندساز سرشناس با عنوان «قیام ریوا» درباره یک کمپین انتخاباتی در یک حزب سیاسی جدید و «میناماتا ماندالا» درباره رنج مسمومیت ناشی از جیوه نیز در این دوره جای دارند.

الیزا هیتمن با فیلم «بندرت گاهی اوقات همیشه» برنده جایزه بزرگ برلینانه در بخش هیولاهای فانتزی و «عشق اول» یک کمدی از مایکه تاکاشی در بخش «نیمه شب» از دیگر فیلم‌های این دوره هستند.

دوست داران انیمیشن نیز فیلم‌هایی چون «بامبی رز» و «قصه فانتزی مارونا» را در این فهرست دارند. «بغلطان» من لیم-چونگ و «رویاهای موش گوشه‌نشین از پنیر» ساخته یوکیسادا ایزائو از دیگر فیلم‌های این دوره هستند.

علاوه بر این «قضیه؛ شکل اول، شکل دوم» ساخته عباس کیارستمی در بخش ۱۰ فیلم کلاسیک بازیابی شده نمایش داده می‌شود.

۲ فیلم کوتاه دیگر از کیارستمی با همین مضمون نظم در مدرسه با عنوان «بزرگداشت معلم» محصول ۱۹۷۷ و «دو راه حل برای یک مسئله» محصول ۱۹۷۵ نیز در همین بخش نمایش داده می‌شوند.

«نامو» ساخته نادر ساعی‌ور در بخش جایزه فایربرد، «قصرشیرین» ساخته رضا میرکریمی و «پسر-مادر» ساخته مهناز محمدی نیز در بخش دیدگاه جهانی دیگر فیلم‌های سینمای ایران در این دوره را تشکیل می‌دهند.

امسال مایکل هویی فیلمساز در مرکز توجه جشنواره نام گرفته و ادای حترام به فدریکو فیلنی و گرامیداشت سی‌امین سالگرد بنیاد فیلم از دیگر رویدادهای ویژه جشنواره نامیده شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.