سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷

روی آنتن شبکه هیسپان‌تی‌وی؛

پاداش پرستاری از بیمار به روایت «اسلام دات کام»

شبکه هیسپان تی وی

سینماپرس: برنامه «اسلام دات کام» که از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی پخش می شود در این قسمت به پاداش مراقبت از بیمار در آموزه های دینی اسلام و قرآن می پردازد.

به گزارش سینماپرس، برنامه «اسلام دات کام» (Islampuntocom) که در هر قسمت به موضوعات اساسی دین اسلام می پردازد این بار به روایت اسلام از پاداش مراقبت از بیمار اختصاص دارد.

در هر نظام انسانی رشدیافته ای، آحاد جامعه به هم بی تفاوت نیستند و در قبال همدیگر احساس مسئولیت می کنند. یکی از بارزترین نمودهای این احساس مسئولیت، پرستاری از بیماران و ناتوانان و سالمندان و کمک به آنها برای رفع نیازهای جسمی و روانی شان است. هیچ کس نمی تواند انکار کند که تیمار صحیح و اصولی یک بیمار، برخورد محبت آمیز با وی، گوش دادن به حرف های دردمندانه اش با صبر و حوصله، تحمل به خرج دادن در شنیدن ناله های رنجورش و امیدآفرینی برای او و بالا بردن روحیه اش، چه تأثیر شگرفی در بهبودی بیماری دارد.

در این برنامه عنوان می شود که در جوامع اسلامی و با پیروی از رهنمودهایی که بزرگان و پیشوایان این دین به مسلمانان داشته اند، همگان در احسان و نیکی کردن به یکدیگر و مهر ورزیدن و مهربانی نسبت به هم، درست مانند یک پیکر عمل می کنند که چون عضوی از آن به درد آید و به رنج افتد، اعضای دیگر نیز در هم دردی با او، رنجور و ملتهب می شوند و آرامش از کف می دهند. حضور داوطلبانه بسیاری از جوانان مسلمان در مراکز درمانی برای پرستاری از بیماران کرونا در ماه های گذشته، روشن ترین تبلور تعهد به این آموزه های ارزشمند است.

«اسلام دات کام» به تهیه کنندگی روح الله محقق و با اجرای سهیل اسعد چهارشنبه ساعت ۵:۳۰، ۱۰:۳۰، ۱۴ و ۱۹:۳۰ به وقت تهران به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه هیسپان‌تی‌وی پخش می شود و پنجشنبه ساعت ۳:۳۰ و۱۷:۳۰ بازپخش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.