یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

شب عید سعید غدیر صورت گرفت؛

پخش اختتامیه نخستین مهرواره سرود آفرینش از شبکه امید

نخستین مهرواره سرود آفرینش کانون

سینماپرس: تندیس‌های نخستین مهرواره سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین پایانی این رویداد هنری به نمایندگان گروه‌های سرود منتخب اهدا شد.

به گزارش سینماپرس، آیین مهرواره سرود آفرینش در ۲ بخش جداگانه هم‌زمان با روزهای جمعه و شنبه ۱۷ و ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ و هم‌زمان با شب عید سعید غدیر از شبکه امید سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

معاون فرهنگی کانون در این آیین که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تنها با حضور نمایندگان گروه‌های منتخب برگزار شد در سخنان کوتاهی توضیح داد که مرحله نهایی و کشوری مهرواره سرود آفرینش قرار بود روزهای ۱۴ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ در گیلان برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شد و اکنون نمایندگان ۸ گروه سرود نمایش و ۲ گروه نماهنگ در این آیین حضور دارند.

محمدرضا زمردیان با بیان این که در این مهرواره ۳۲۵ گروه با مشارکت ۶ هزار نوجوان حضور داشتند و آثار قابل توجهی را ارایه کردند، اظهار امیدواری کرد: این مهرواره و فعالیتی که در انجمن سرود آغاز شده با حمایت متخصصان این حوزه و تلاش اعضا و مربیان کانون که در سراسر کشور این مسئولیت را برعهده ‌گرفته‌اند، بتواند منجر به برداشتن گام‌هایی بلند در توسعه موسیقی کودک و نوجوان و تولید آثاری جذاب، پیام‌آور و دارای محتوای شود و درعین حال با ذائقه جامعه مخاطب سنخیت داشته باشد.

در این آیین فیلم‌های کوتاهی از مراحل آماده‌سازی و اجرای نهایی هریک از گروه‌های شرکت‌کننده در مهرواره سرود آفرینش به نمایش گذاشته شد و سه داور اصلی این رویداد به نقد و تحلیل این آثار با حضور نماینده گروه پرداختند.

همچنین داوران این مهرواره متشکل از بهرام دهقانیار، محمود منتظم و عباس محمدی نیز در بین هربخش از این آیین دیدگاه‌های خود را درباره‌ برپایی این رویداد بیان و با استقبال از مهرواره سرود و اعلام رضایت کلی از کیفیت آثار و تشویق نمایندگان این گروه‌ها، اظهار امیدواری کردند که در سال‌های آینده شاهد بالارفتن کیفیت سرودهای شرکت‌کننده در این مهرواره باشیم.

در همین حال نمایندگان گروه‌ها نیز درباره‌ نحوه آماده‌سازی و اجرای آثار، توضیح‌هایی ارایه کردند از جمله به تشریح مضمون شعرهای محلی یا آیین‌هایی که در قالب سرود نمایش اجرا می‌شد، پرداختند.

در پایان، تندیس مهرواره به نمایندگان این گروه‌ها برای اهدا به همه اعضای گروه‌های منتخب اهدا شد.

نخستین مهرواره سرود آفرینش با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» و با شعار «آینده ساختنی است» در ۲ بخش «سرود نمایش» و «نماهنگ» و در ۲ مرحله استانی و کشوری ویژه نوجوانان دختر و پسر ۶ تا ۱۸ ساله عضو مراکز فرهنگی هنری کانون و همچنین گروه‌های ترکیبی (عضو و مربی) سراسر کشور برگزار شد.

کمیته داوری نهایی مهرواره نیز آثار منتخب استان‌ها شامل ۸۹ «سرود نمایش» و ۱۷ «نماهنگ» را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت ٨ گروه «سرود نمایش» و ۲ «نماهنگ» را برای حضور در مرحله کشوری این رویداد غیررقابتی معرفی کردند.

بر همین اساس در بخش «سرود نمایش»، «بازی‌های محلی» از کرمان، «رنگین‌کمان مهربانی» از فارس، «دنیای قشنگ» از یزد، «فردا را می‌سازیم» از زنجان، «اشبال کارون» از خوزستان، «خلیج‌فارس» از هرمزگان، «شهر شقایق» از گلستان و «دنیای پنهان» از گیلان و همچنین ۲ نماهنگ «گیلان‌زای» از گیلان و «گردوبازی» از کرمان به‌ عنوان گروه‌های منتخب معرفی شدند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.