یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰

حسین پاکدل:

جنایت و فقر و فلاکت قبل از انقلاب را بهشت نشان می‌دهند!

حسین پاکدل در نشست خبری فیلم سینمای «پشت دیوار سکوت»

سینماپرس: حسین پاکدل، بازیگر تصویرسازی نادرست پیش از انقلاب از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش سینماپرس، بازیگر سریال «شاهرگ» در نشست خبری این اثر از تحریف تاریخ پیش از انقلاب به شدت انتقاد کرد و گفت: «گاهی در تبلیغات، فضای مجازی و ماهواره‌ها تصویری از گذشته و قبل از انقلاب ارائه می‌دهند، انگار که آن زمان بهشت بود و الان جهنم است. در صورتی که اصلاً اینطور نیست.»

او در توضیح این ماجرا گفت: «آن موقع جنایت، بگیر و ببند، دزدی، مال مردم خوردن، همه این‌ها بود. فقر و فلاکت و همه چیز، اصلاً قابل تصور نیست، اما هیچ رسانه‌ای برای انتقالش نبود. اوایل انقلاب هم نبود. از زمانی که این فضا ایجاد شد حجم این فجایع هم پایین آمده است، چون دیده می‌شود.»

پاکدل در این نشست عنوان کرد: «اگر ما الان اینجا نشسته‌ایم و می‌توانیم درباره شاهرگ صحبت کنیم به برکت حضور شهدایی است که تعدادشان کم نیست. جنگ پدیده غریبی است؛ عده‌ای آن را دیده‌اند، عده‌ای آن را شنیده‌اند که این دو به هیچ وجه حرف هم را نمی‌فهمند.» وی تصریح کرد: «اگر عین دهه ۶۰ را هم بازنمایی کنید، با توجه به صداقت آدم‌های آن زمان، می‌گویند شما ریاکاری کرده‌اید، بنابراین بازنمایی آن دهه کار به شدت سختی است که بر اساس آن اگر سریالی گوشه‌ای از آن زمان را هم نشان دهد، باید به آن‌ها خسته نباشید بگوییم.»

تحریف تاریخ معاصر و نمایش تصویری اغراق‌آمیز و دروغین از دوران پیش از انقلاب در رسانه‌های سلطنت‌طلب از جمله شبکه ماهواره‌ای «من و تو» باعث شده تا نسل جوان ایران که دوران پیش از انقلاب را ندیده‌اند، با حجم بزرگی از نمایش تصویرهای گزینشی و روایت‌های یک‌سویه مواجه شوند که هدفی جز تطهیر دوران پهلوی ندارد.

شاید در این میان کارنامه ضعیف صداوسیما در پرداخت به ریشه‌های فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی یکی از دلایل دامن زده شدن به تبلیغات دروغینی است که در فضای مجازی تلاش دارد ایران پیش از انقلاب را کشوری پیشرفته، مدرن و بدون هیچ مشکلی نشان دهد.

به نظر می‌رسد اکنون که صداوسیما با ساخت آثاری، چون «شاهرگ» تلاش دارد تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی را ورق بزند، جا دارد نگاه جدی‌تری به ساخت مجموعه‌های نمایشی با محوریت تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی در دستور کار تلویزیون قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.