دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

این هفته؛

۳ قسمت از مستند «خاکریزهای سفید» روی آنتن شبکه مستند

مستند خاکریزهای سفید

سینماپرس: سه قسمت از مجموعه «خاکریزهای سفید» تولید گروه مستند روایت فتح این هفته از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

به‌ گزارش سینماپرس، مستند «هنر آنست» سه شنبه ۱۴ مرداد، «شیپور جنگ» چهارشنبه ۱۵ مرداد و «آن شب» پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ از مجموعه «خاکریزهای سفید» تولید گروه مستند روایت فتح حوالی ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

جواد یقموری و مهدی امینی کارگردانان این مجموعه مستند که این مجموعه مستند را از روزهای اول شیوع ویروس کرونا، در قم ساختند در گفتگو با روابط عمومی گروه مستند روایت فتح با  اشاره به نیاز انعکاس مقاومت در برابر بیماری کرونا،   گفتند: کرونا دغدغه ای بزرگ است چرا که سلامت جامعه را تهدید می‌کند و هر گونه مبارزه و مقابله با آن نوعی مقاومت محسوب می‌شود.

جواد یقموری کارگردان مجموعه مستند «خاکریزهای سفید» گفت: تولید آثار مستند درباره کرونا سبب می‌شود دلاوری‌ها و جانفشانی‌های مدافعان حوزه سلامت در تاریخ ثبت شود زیرا می‌توان ادعا کرد کادر درمانی کشور و افرادی که امروز با کرونا مبارزه می‌کنند، ایثار و فداکاری در حد رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دارند.

مهدی امینی درباره مشکلات کار در شرایط شیوع کرونا گفت: امکان نداشتن تصویربرداری از بعضی صحنه‌ها، فیلم‌سازی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رویارویی با بیماران و... سختی کار را دوچندان می‌کرد. از طرفی  ما بسیار نگران سلامتی همراهان و خانواده‌هایمان بودیم به همین خاطر تمام پروژه تصویربرداری در بیمارستان بر عهده ما دو نفر بود برای به حداقل رساندن آسیب به اطرافیان.

مهدی امینی ادامه داد: روزهای اول بیمارستان را دالان مرگ می‌دیدیم. در بطن ماجرا اتفاقات خاص و تکان‌دهنده‌ای می‌افتاد. بیمارستان لایه‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها بیماری است؛ لایه‌های روانی گسترده‌ای نیز وجود دارد؛ اما با همه سختی‌ها، لحظات نابی به تصویر کشیده شد.

او خاطرنشان کرد: این مستند روایتی فراتر و عمیق‌تر از یک بیمارستان و یک بیماری است، در این مستند مسائل انسانی به صورت پررنگ دیده می شود و همه همدلانه یک هدف را دنبال می کنند و در خط مقدم جبهه سلامت مبارزه می کنند و این مبارزه را با جان و دل انجام می دهند و این جذابیت های خاص و منحصر به فرد یک بیمارستان با بیماران کرونا مثبت بود.

مستند «هنر آنست» سه شنبه ۱۴ مرداد، «شیپور جنگ» چهارشنبه ۱۵ مرداد و «آن شب» پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ از مجموعه «خاکریزهای سفید» تولید گروه مستند روایت فتح حوالی ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.