دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

چرا باید بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به کمک سینما بیایند؟

سیدجمال ساداتیان

سینماپرس: ساداتیان گفت: بنیاد مستضعفان یا ستاد اجرایی فرمان امام (ره) می توانند دویست میلیارد تومان برای سر پا نگه داشتن سینما کمک کنند. حال باید پرسید چرا بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) باید به کمک سینما بیایند در حالی که سینمای ایران در قعر فیلم‌های مبتذل و بی مایه دست و پا می‌زند؟ اصلا مگر سینما برای ارتقای سطح فرهنگی کشور تلاشی کرده است که که اکنون توقع کمک از صندوق بیت المال دو نهاد عمومی دارد؟

به گزارش سینماپرس، سید جمال ساداتیان تهیه کننده سینما، درباره بحران کنونی سینما و راهکار برون رفت از آن، به خبرنگاران جوان، گفت: با وجود دو فیلم قدرتمند «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف ۲؛ ارتش سری»، سینماها موفق به جذب مخاطب چشمگیر نشدند. الان هم که این دو فیلم روی پرده نیستند و فیلم قدرتمند دیگری هم نیست، عملاً مشوق‌هایی که برای فروش فیلم ها (مثل بلیت نیم بها) در نظر گرفتند، به نتیجه نمی‌رسد. بخصوص که دست اندرکاران مقابله با کرونا در حوزه‌های مختلف، دوباره اخطارهایی مبنی بر تعطیلی سینماها داده اند.

این تهیه‌کننده در مورد راهکار حمایت از اهالی آسیب پذیر سینما که راه ارتزاقی جز این کار ندارند، بیان کرد: بحث سینما برای کشور جدی و کلیدی است و بحرانی که در آن و در دیگر شاخه‌های هنر حاکم شده، در بقیه صنوف اینقدر حاد نیست. نمی‌توان برای حمایت فقط از دولت انتظار داشت؛ چون به مشکلات دولت کرونا هم اضافه شده است.

تهیه کننده «متری شیش و نیم» اظهار کرد: اگر بخواهیم به عنوان یک معضل ملی به صنعت سینما و هنر نگاه کنیم، بهترین کار این است که بنیاد مستضعفان یا ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یکصد و پنجاه تا دویست میلیارد تومان برای سرپا نگه داشتن سینما کمک کنند. غیر از این هیچ کار دیگری نمی‌توان برای حمایت از سینماگران کرد.

ساداتیان در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) توان اقتصادی بالایی دارند و این مقدار برای آن‌ها پولی نیست. البته اگر علاقه‌مند هستند سینمای ملی کشور سرپا بماند. ولی اگر همه بخواهند نسبت به سرنوشت سینما بی تفاوت باشند، بحران عمیق‌تر خواهد شد و بخش اعظم سینما از رده خارج می‌شود و روز به روز به مشکلات افزوده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.