دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

دبیرکل انجمن دراماتراپی مطرح کرد؛

افتتاح ۲ مرکز جدید نمایش درمانی در ایران

انجمن دراماتراپی ایران

سینماپرس: دبیرکل انجمن «دراماتراپی» ایران با اشاره به برگزاری ویدئوکنفرانس اتحادیه جهانی دراماتراپی و تشریح مباحث مطرح شده در آن، اعلام کرد ۲ مرکز جدید درمانی در ایران افتتاح می‌شود.

به گزارش سینماپرس، مجید امرایی دبیرکل انجمن دراماتراپی ایران درباره برنامه اتحادیه جهانی دراماتراپی برای برگزاری هفته جهانی دراماتراپی در شرایط شیوع ویروس کرونا، به مهر گفت: ۲۹ جولای مصادف با هشتم مرداد ۱۳۹۹ با حضور نمایندگانی از ۱۵ کشور جهان ویدئوکنفرانس اتحادیه جهانی دراماتراپی برگزار شد. در این جلسه پس از ارائه گزارش اعضای مؤسس اتحادیه از جمله ایران، در خصوص شرایط حاد کرونایی و وضعیت مراکز دراماتراپی بحث و گفتگو شد.

وی با بیان اینکه اتحادیه جهانی دراماتراپی با ۱۰ عضو از جمله ایران تأسیس شد و در حال حاضر با ۶۰ عضو به فعالیت خود ادامه می‌دهد، افزود: در این جلسه با معرفی نمایندگان کشورهای ژاپن، کنیا و تایوان تعداد اعضا اتحادیه جهانی دراماتراپی به ۶۰ کشور رسید.

امرایی در ادامه سخنان خود توضیح داد: همچنین در این جلسه در خصوص راهکارهای مواجهه دراماتراپیست‌ها با وضعیت جدید کرونایی و آموزش‌های غیرحضوری دراماتراپی دیجیتالی بحث و تبادل نظر شد و موضوع دراماتراپی دیجیتالی مورد توجه و بررسی قرار گرفت. در این جلسه که به روش ویدئوکنفرانس بر پا شد گزارشی از فعالیت‌های انجمن دراماتراپی ایران کارگاه‌ها، نمایندگی‌های استانی و روش‌های مجازی آموزش دراماتراپی ارائه شد.

عضو مؤسس اتحادیه جهانی دراماتراپی درباره زمان برگزاری هفته جهانی دراماتراپی در سال جاری گفت: با تصویب اعضا مقرر شد هفته جهانی دراماتراپی از ۱۸ تا ۲۵ اکتبر ۲۰۲۰ مصادف با ۲۷ مهر تا ۴ آبان ماه ۱۳۹۹ در سراسر جهان برگزار شود.

دبیرکل انجمن دراماتراپی ایران در پایان درباره فعالیت مدنظر این انجمن در داخل کشور، یادآور شد: در شرایط کرونایی موجود در تدارک و برنامه‌ریزی جهت برگزاری هفته جهانی دراماتراپی در ایران هستیم، ضمن اینکه قرار است ۲ مرکز جدید در آذربایجان شرقی و مازندران نیز افتتاح کنیم که اگر شرایط مناسب بود این افتتاح به صورت حضوری و در غیر این صورت از طریق ویدئوکنفرانس خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.