دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

به کارگردانی بهمن کیارستمی؛

«اِکسُدوس» به تایوان می رود

مستند «اِکسُدوس»

سینماپرس: فیلم مستند بلند «اِکسُدوس» ساخته بهمن کیارستمی، به جشنواره حقوق بشر تایوان راه پیدا کرد.

به گزارش سینماپرس، در چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی حقوق بشر تایوان که در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ توسط موزه ملی حقوق بشر این کشور برگزار خواهد شد، مستند «اِکسُدوس» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهمن کیارستمی به نمایش گذاشته می‌شود.

در این رویداد موضوعی، فیلم‌هایی از کشورهای ایران، هنگ‌کنگ، اتریش، فرانسه، تایوان، دانمارک، گواتمالا، آلمان و کامبوج حضور دارند.

در این دوره‌ جشنواره تایوان، جلسه پرسش و پاسخ با فیلمسازان به خاطر شیوع بیماری کرونا به صورت غیرحضوری و با مصاحبه‌های ویدیویی انجام خواهد گرفت.

موضوع «اِکسُدوس» درباره‌ مرکز بازگشت مهاجران افغان است که توسط اداره اتباع خارجی وزارت کشور گردانده می‌شود. این مرکز مسئولیت ثبت‌نام و اعزام مهاجران افغان را که به صورت غیرقانونی وارد ایران شده‌اند، بر عهده دارد ...

این فیلم تاکنون برنده‌ «جایزه بزرگ» بخش مسابقه بین‌الملل دوازدهمین جشنواره «سینماحقیقت»، «جایزه تعالی» Award of Excellence بخش «جریان‌های نو آسیا» شانزدهمین جشنواره «یاماگاتا» ژاپن و «جایزه ویژه» هیات داوران سی‌اُمین جشنواره فیلم «نیواورلئان» آمریکا شده و در جشنواره معتبر «هات‌داکس» کانادا نیز به نمایش درآمده است.

عوامل تولید «اِکسُدوس» عبارتند از پژوهشگر، کارگردان، تدوینگر و تهیه‌کننده: بهمن کیارستمی، فیلمبردار: داود ملکی، صدابردار: علی علوی، صداگذار: امیرحسین قاسمی، مدیر تولید: کامبیز صفاری

پخش بین‌المللی مستند «اِکسُدوس» بر عهده‌ مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.