یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸

پس از ۵ ماه توقف به علت شیوع کرونا؛

آغاز تصویربرداری دوباره سریال «سلمان فارسی»+ فیلم

ساخت فیلم «سلمان فارسی» توسط آستان حضرت عباس(ع)

سینماپرس: بزرگترین سریال تلویزیونی ایران به کارگردانی داود میرباقری پس از حدود ۵ ماه توقف تصویربرداری به علت شیوع کرونا، تصویربرداری خود را روز گذشته از شاهرود ازسرگرفت.

به گزارش سینماپرس، تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» از مدتی پیش به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود و طبق برنامه ریزی جدید بخش هایی که در ترکیه قرار بود ساخته شود، به سمنان منتقل شد.

بنا بر این گزارش، در همین رابطه روابط عمومی سریال نیز اعلام کرد که از جمعه دهم مردادماه همزمان با عید سعید قربان، فیلمبرداری این سریال با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در اطراف شاهرود از سرگرفته شده است و در همین رابطه نیز نخستین فیلم از پشت صحنه سریال منتشر شد.

در این بخش، ورود کاروان حامل سلمان جوان به محدوده امپراتوری بیزانس به تصویر کشیده خواهد شد و بازیگرانی مانند فرهاد اصلانی، محمدرضا هدایتی و علی دهکردی جلوی دوربین خواهند رفت.

فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری که زمستان سال گذشته در کرمان و قشم آغاز شده بود به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال جاری متوقف شد. با لغو سفرهای ترکیه و ارمنستان و جایگزینی لوکیشن های داخلی مانند شاهرود و شهرک های سینمایی غزالی و نور، نهایتا لوکیشن اطراف شهرستان شاهرود به منظور ادامه فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» در سال ۹۹ انتخاب و مراحل پیش تولید انجام شد.

افزوده شدن بخش محافظت های بهداشتی و لزوم رعایت دقیق پروتکل های مصوب، پیش تولید را مفصل تر کرد. با وجود تغییرات اجتناب ناپذیر ایجاد شده، ساخت این اثر فاخر ملی، طبق زمان بندی پیش خواهد رفت.

سریال «سلمان فارسی» به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری به زندگی سلمان، یار ایرانی پیامبر اسلام می پردازد. در این سریال، زندگی سلمان فارسی را از تولد تا پیش از وفات پیامبر و دوران زندگی وی در ایران عصر ساسانی، بیزانس و صدر اسلام به تصویر کشیده خواهد شد. پیش بینی می شود فیلمبرداری این سریال که از سریال های الف ویژه مرکز سیما فیلم به شمار می رود، حدود ۵ سال طول بکشد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.