جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

همزمان با عید قربان؛

آغاز فیلمبرداری مجدد سریال «سلمان فارسی»

ساخت فیلم «سلمان فارسی» توسط آستان حضرت عباس(ع)

سینماپرس: فیلمبرداری «سلمان فارسی» بزرگترین سریال تلویزیونی ایران، امروز همزمان با عید سعید قربان در شاهرود از سر گرفته می‌شود.

به گزارش سینماپرس، از امروز جمعه دهم مردادماه همزمان با عید سعید قربان، فیلمبرداری «سلمان فارسی» با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در اطراف شاهرود از سرگرفته می‌شود. در این بخش، ورود کاروان حامل سلمان جوان به محدوده امپراطوری بیزانس به تصویر کشیده خواهد شد و بازیگرانی مانند فرهاد اصلانی، محمدرضا هدایتی و علی دهکردی جلوی دوربین خواهند رفت.

فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری که زمستان سال گذشته در کرمان و قشم آغاز شده بود به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال جاری متوقف شد. با لغو سفرهای ترکیه و ارمنستان و جایگزینی لوکیشن‌های داخلی مانند شاهرود و شهرک‌های سینمایی تلویزیونی ایران (زنده یاد علی حاتمی) و نور، نهایتا لوکیشن اطراف شهرستان شاهرود به منظور ادامه فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» در سال ۹۹ انتخاب و مراحل پیش تولید انجام شد. افزوده شدن بخش محافظت‌های بهداشتی و لزوم رعایت دقیق پروتکل‌های مصوب، پیش تولید را مفصل‌تر کرد.

بنا به اعلام روابط عمومی سریال «سلمان فارسی» با وجود تغییرات اجتناب ناپذیر ایجاد شده، ساخت این اثر فاخر ملی، طبق زمان بندی پیش خواهد رفت.

سریال «سلمان فارسی» به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری به زندگی سلمان، یار ایرانی پیامبر اسلام می‌پردازد. در این سریال، زندگی سلمان فارسی از تولد تا پیش از وفات پیامبر و دوران زندگی وی در ایران عصر ساسانی، بیزانس و صدر اسلام به تصویر کشیده خواهد شد. پیش بینی می‌شود فیلمبرداری این سریال که از سریال‌های الف ویژه مرکز سیما فیلم به شمار می‌رود، حدود ۵ سال طول بکشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.